Omega Speedmaster Mark II

Medlem
1. okt. 2009
Hei. Etter å ha brent meg på et feilkjøp trenger jeg råd- nevnte Speedy Mark II er kosmetisk pen men en nærmere gj.gang av urverket av Urmaker Erik Ødegaard er det konstatert rust i drivverket, pakninger som trenger utbytte etc. Erik mente at jeg ikke burde bruke mere penger på klokken. Spørsmålet er så - har noen erfaring med varighet av "slitne" 861 drivverk? Jeg har fått tilbud av selger å returnere klokken og få igjen ca 5000 kr. (jeg ga 6000). Det tapet tar jeg hvis jeg må, ser for meg at en totalrenovasjon ligger på iallefall 5-6000.

Er interessert i å kjøpe en Omega Speedmaster Mark II med et skikkelig drivverk og original lenke, så hvis noen i Oslo/Akershus område vurderer salg så si ifra!

Leit å høre. Vurderer dessverre ikke å selge min, men det er flott ur. Håper du finner en løsning.

Til en annen gang og til dere andre: 6000 er lite for en Mark II, for en i mint stand må man regne med å betale en del mer. En totalrenovasjon hos Omega er dyrt, og selv vanlige urmakere med god peil koster endel. Men du kan jo høre med han her i Nederland hva han skal ta, jeg vet Jarl Fr. her på forumet har brukt ham til vintage Heuere: http://thewatchspotblog.com/

Det ligger en del ute på TZ etc for 7-8000, men disse trenger nesten alltid endel arbeid. Jeg ville ikke latt min gå for mindre enn 10-12, men så er den i svært god stand både innvendig og utvendig, fortsatt original finish på kassa etc. (Men igjen, dette er ikke et salgsfremstøt :mrgreen: )

3755123266_9718168672_b.jpg

Hei. Takk for svar . Det ante meg. Klokken har heller ikke original lenke, så tror den tar turen tilbake til selger.

Original lenke fås fortsatt kjøpt gjennom Omega, 15 - 1600NOK.

Er disse "gamle nok" til å kunne sendes til Omega direkte for restaurering eller trenger de noen flere år enn det på bakken for å kvalifisere til den slags ?