Solgt Omega Speedmaster Moonwatch Professional Co-axial / 3861

Medlem
22. april 2013
Sted
Fredrikstad
Praktfull og svært lite brukt Speedmaster (hesalitt) med 3861-verk selges. Prisen settes til edruelige 63.000 kr inkludert ekstra remmer, eller 60.000 for kun lenke. Uproblematisk å sende på kjøpers regning og ansvar gjennom ekspress over natten.

Klokken kom til meg i en byttehandel og fremstår som nærmest ubrukt (eller brukt meget forsiktig brukt) av forrige eier. Her skal du lete godt for å finne hairlines!
  • Klokken leveres med hva jeg opplever som en ubrukt lenke.
  • Kommer i tillegg med lite brukt Artem sailcloth-rem og original Omega polert foldespenne uten en ripe (nypris for remmen er 133 usd før frakt / mva og nypris for foldespenne er rundt 4000 nok).
  • Som om ikke det var nok leveres også klokken med det som fremstår som en ubrukt eller nesten ubrukt original Omega sort nato (nypris 1700 kr).
  • Klokken er kjøpt hos Lervik ur i mai 2021 og kommer med original kjøpskvittering og hangtag.
  • Absolutt alt som var med ved kjøp følger med inkludert ytteremballasjen.
Med t ilsynelatende voldsom prisøkning på forrige modell speedy (som utrolig nok er noe slikt som 25 år gammel) kan det jo være en ide å se til denne. Som vi har oppsummert / diskutert i speedmaster-tråden her på tidssonen er det en rekke små oppgradering som til sammen har ført til en utrolig gjennomført klokke.

"Mange småting har gjort at nye 3861 (hesalite) funker bedre for meg enn den gamle.

- Nye verket virker å være mer nøyaktig.
- Den nye skiven er definitivt mørkere svart enn den gamle. Og det merkes, spesielt i sollys.
- Subdials er mer markert, i lag med tydelig step dial. Sekund-oppdelingen er endret.
- Lug-to-lug er den 1mm kortere(?) og små endringer på lugs/finish. Pittelitt tynnere kasse og grunnere pushere.
- Litt enklere å trekke pga endret krone.

Bærekomfort:
De har endret baklokket tilbake til slik det var til rundt '67 med to "trinn". Supert.
Virker også som at sjøhesten er mer flush med resten slik at den ikke gir avtrykk på armen?

Mulig det er jeg som innbiller meg noe her, men føler absolutt at den nye sitter bedre på armen. Merkelig at disse små oppdateringene skal gjøre så store utslag...

(Og så er det selvsagt ny lenke med flott "taper" og endlinks som går rett ned fra kassen, men har ikke prøvd den så mye enda.)"

Og selvfølgelig de tørreste av fakta:
310.30.42.50.01.001 (Hesalite, lenke)
Diameter: 42 mm
Tykkelse: 13,18 mm (safir) / 13,58 mm (Hesalite)
Kassemateriale: Rustfritt stål
Urskive: Svart / sølv
Glass: Hesalite / safirglass
Vannresistens: 50 m
Lenke: Rustfritt stål
Urverk: Omega 3861
Type: Mekanisk, manuelt opptrekk
Funksjoner: Timer, minutter, små sekunder, kronograf
Frekvens: 21.600 vpg (3 Hz)
Gangreserve: 50 timer

IMG_2209.JPEG
IMG_2210.JPEG