Solgt Omega Speedmaster Pro cal. 861

Pippen

Støttemedlem
Medlem
7. mars 2011
Sted
Bærum
Vurderer å selge/bytte min Omega Speedmaster Pro cal. 861. Ifølge forrige eier er dette ca en 1974 modell.
Alderen tatt i betraktning er den velholdt, men den har selvfølgelig litt bruksmerker her og der. Verdt å nevne kan være en "skade" på skiven, der det kan se ut som en urmaker har kommet borte skiven (venstre subdial) med en pensel (sees på første bilde). Dette er lite synlig, og sees kun i noen vinkler og har ikke plaget meg. Virker til å ha bra gangreserve, og har ikke merket noe særlig tidsavvik. Chronografen fungerer som den skal, uten problemer, men pusherne bør nok byttes ved neste service (estetisk).

Følger med en ny Omega boks, samt gasgasbones velcro reim. Lenken passer meg, og jeg er ca 19cm rundt håndleddet.

Ønsker primært å bytte den i noe annet spennende, spesielt aktuelt er Omega PO (2500 eller 8500), Breitling Navitimer, Tudor Pelagos og Helson Sharkvider Bronse 42mm (svart skive). Prisantydning på Speedmasteren er 18,5k.
Ved bytte finner vi nok ut av penger ene eller andre veien.

Bilder:

(merke til venstre på lenken er ikke en bulk, men ser ut til at den kan ha ligget inntil noe og blitt litt pusset).

Redigert: