Omega Speedmaster Professional, hesalite

Medlem
15. juli 2013
Innlegg
97
Sted
Oslo
Etter et ulidelig mas fra noen kompiser (uten maset hadde det vel ikke blitt noe av i dag :oops:), så kommer min første unboxing på Sonen. Klokka kom for et par dager siden :D, men åpnet da først i dag. (Mye å gjøre før jul...) Sååå, måtte jeg lære meg å legge bilder inn på forumet... ttt... Men nu!

Den kom først i en stor pappeske,

Neste var sort "kappe" som måtte trekkes av.


Og så, selve boksen, eller var det egentlig det...? :confused:



Neida, dette er som en russisk babushka dokke o_O

Den ene inni den andre :)


Bruksanvisning, en del av den ihvertfall, og garantier og sertifikater


Hengslene foran måtte av først, og så kan man forsiktig begynne å åpne og få det første glimtet av en av historiens aller mest kjente klokker (NEI, ikke Casio... :mad: les åppå båksen så får du et hint) :rolleyes:


Ahhh..., endelig! I all sin prakt, med Speedmaster medaljongen, selvfølgelig ;)


I lokket bak ligger mye stasj, og hvem klarer seg uten en lupe?! :p


Alt sammen, (uten 4 springbars, vi vet hvordan de ser ut) Natoreim og selvfølgelig velcroreimen. Den bruker du når du skal ut på EVA (Extra Vehicular Activity). Lurt å ikke feste den for stramt inne i rom-kapselen da drakten har en tendens til å utvide seg i vakum. Det kan da stramme litt. Bare et lite hint... :cool:. Verktøy til å løsne springbarene er kjekt å ha med. Passer sikkert ekstra godt til Omega-klokker... ;)


Og så ut med den innerste boksen. Stilig :)



Hva, et hemmelig rom, med en bok? :D Gøy!


Å neida, TO bøker, dobbel gøy!! :D:D


Det man trenger å vite om å bytte reimer og greier.


En instruksjonsbok for hva man skal ha på seg før man legger ut på tur, samt noen bilder av de som har gjort det før deg. Sikkert for motivasjon og inspirasjon. "U kænn du it!" :p (rolig nå...:()


Dit du skal, og Buzzern viser deg veg (Vikti ikke å giopp;))


Og så, the Speedmaster Professional himself. Trenger jeg si mer? ;)



Stili, ikke sant?


Vi begynner med det enkle først, velcro-strappen får vente, litt... :) Får nok bruk for den en vakker dag! (jadaaa....)


Jezzda, ikke feil, ikke i det heletatt! :D Er det noen som ser månen og Speedien som hilser...?


Nå nærmer vi oss slutten :(


Og det var det :):):):):D:D:D:D:p:p:p:p


Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke forberedte unboxing før jeg hentet klokka på posten. To bortkastede dager uten Speedien på armen... :mad::mad::mad:

Men jeg angrer kanskje enda mer på at det tok meg så lang tid å forstå, at en Speedy, ja den er som melk; bare MÅ ha det... :p Den er og som poteten, kan brukes til alt. Om noen uker så kommer alligator-reimen ettersendt. Noe greier med tollen og alligator-skinn og greier som må klareres... o_O:rolleyes:

Selv om man ikke går med innpakningen på armen, så synes jeg Omega har gjort seg god flid med denne. Artig å ha en liten bok med historien bak klokken. Nå er det bare å finne noen stilige reimer å veksle mellom. Der er utvalget stort har jeg forstått.

Gleder meg til å ha dette ikonet på armen. Aldri for sent ;)
 
Grattis! Kjenner litt at jeg angrer jeg solgte min.
To tips:
Ta teip på lugsene når du skal ta av barettene.
Husk å bruke de lengste barettene (de 4 i posen), når du bruker velcro eller nato.
Enjoy!
 
  • Liker
Reaksjoner: Olando og Petrus
Grattis! Kjenner litt at jeg angrer jeg solgte min.
To tips:
Ta teip på lugsene når du skal ta av barettene.
Husk å bruke de lengste barettene (de 4 i posen), når du bruker velcro eller nato.
Enjoy!
Takk for tips! Skal huske det ;)