Omega Speedmaster Reduced (3510.50 - 3539.50)

I

Il Faraone

Guest
Jeg vurderer å gå til innkjøp av den litt mindre utgaven av måneklokken etter å ha prøvd fullversjonen. Den orginale måneklokken føltes rett og slett litt for stor ut på hånden, selv om den utseendemessig så veldig bra ut på armen. Finishen på måneklokken var top notch og jeg regner med det samme på lillebroren også. Jeg kommer til å bruke den på nato så at lenken er noe dårligere har ingenting å si for min del.

Jeg har sett litt på både hesalite versjonen (3510.50) og den nyere shappire versjonen (3539.50). I utgangspunktet samme klokke men med noen små forbedringer på sistnevnte. Jeg heller mot shappire versjonen først og fremst fordi disse er av nyere dato enn hesalite versjonene som ofte stammer fra tidlig 90-tallet. Prismessig er derimot shappire versjonen en god del dyrere mtp at det så og si er samme klokke. Jeg kunne godt tenkt meg å hørt fra noen som har erfaringer med begge klokkene. Hvordan er lillebroren kvalitetsmessig i forhold til orginalen? Hvordan ser dere på hesalite vs shappire?