Omega Speedmaster (reverse panda)

Medlem
6. april 2015
Sted
Kongsberg, Norway
IMG_8018.JPG
vurderer kjøp av en Omega Speedmaster med ref nr. Xxxx.55 (prod.1995?). Jeg syns klokken er utrolig pen.
Hva vil denne være verdt, akseptabel pris?
Takk for svar.

Omega cal.1151 basert på ETA7750. Bra og robust verk -dog ikke inhouse. Noe som holder prisen lavere og man samtidig får en pen (og populær) omega.

Solgte en med sølvskive for 8000 noen år tilbake. Nå må du ut med ca.15.000kr. Mye klokke for pengene uten tvil.

Tusen takk for godt svar.
Jeg kjente til urverket, men ikke hvor prisen lå i forhold til nyere modeller. Så dette var oppklarende. Dette uret ble vel produsert for det Japanske markedet om jeg ikke husker feil?
Takk igjen

Tusen takk for godt svar.
Jeg kjente til urverket, men ikke hvor prisen lå i forhold til nyere modeller. Så dette var oppklarende. Dette uret ble vel produsert for det Japanske markedet om jeg ikke husker feil?
Takk igjen

Ref.3511.50 var en del av den internasjonale kolleksjonen -dvs ikke forbeholdt et spesielt marked. Det finnes dog flere modeller produsert for eks det japanske markedet. deriblant ref.3513.53. Disse har ofte litt mer særpreg. Det japanske klokkemarkedet er stort, så selv om det er enkelte modeller kun solgt i Japan er de "nokså ofte" tilgjengelig på internasjonale fora og ebay. At de har litt "premium" er grunn nok i seg selv til at japanerne selger disse utenfor Japan.

Cal.1151-variantene er å foretrekke da de er bygget opp rundt et chrono-verk -og ikke et standard 2892-verk som senere har fått en chrono-modul installert. Hvis du er på jakt etter denne modellen så er det et godt valg med tanke på popularitet (gjensalg hvis aktuelt), pris og kvalitet.