OMega Speedmaster

Medlem
13. aug. 2015
Sted
norge
Hei.
Jeg er klar for å kjølpe første "ordentlige" klokke.
Og syns Omega Speedmaster er en meget pen klokke.
Noen som har noen formeninger om å starte klokkehobbyen der? og er dette en klokke man kan klare å få tak i brukt på et budsjett på max 20.000.-?

Omega Speedmaster reduced (39mm) er fullt mulig å få fatt på til under 20k. Men er du ute etter versjonen som ble med på månen, så må du nok ut med ca 10k til, ev reise fem år tilbake i tid ;)

• Liker
Reaksjoner: havarduf
Jeg har hatt både Speedmaster Reduced 3510.50 og Speedmaster Professional 3570.50. Dersom du har bestemt deg for Speedy anbefaler jeg å spare opp til en Professional først som sist. Sett bort fra det åpenbare (hele NASA-historien), er det stor forskjell i lenke-kvalitet, skive-harmoni og urverk.

• Liker
Reaksjoner: havarduf
Jeg har også hatt både Reduced og Professional, og er helt enig i det med å spare opp til sistnevnte. Det gikk ikke en dag med Reduced uten at jeg tenkte på hva den ikke var, og da var hoppet opp til Pro ganske enkelt etter hvert.

Takk for tilbakemeldinger.
Og ser absolutt poengene dere kommer med, og må innrømme at moonwatch er drømmen, men det er 10-15k til.
Hadde håpet på å starte på noe til rundt 20 for å se litt hvordan klokkeinteressen utvikler seg om dere skjønner.
Hva ville dere valgt til 20.000?

Og ser absolutt poengene dere kommer med, og må innrømme at moonwatch er drømmen, men det er 10-15k til.
Hadde håpet på å starte på noe til rundt 20 for å se litt hvordan klokkeinteressen utvikler seg om dere skjønner.
For 20k (pluss litt. Det er like greit å lære å sprenge budsjett med en gang!) ville jeg definitivt prøvd å finne en Tudor Black Bay av noe slag.

• Liker
Reaksjoner: acnorway

Denne er vel straks å finne i butikkene. Ifølge folka på Longines-standen på Oslo Watch Fair kommer veil. til å ligge på rundt 22K. Jeg fikk et godt førsteinntrykk av den på bilder, og når jeg fikk prøve den på hånden var jeg helt solgt ;)

Longines Avigation Big Eye (lånt bilde).

Longines-Big-Eye-2.jpg

Ellers er vel Nomos en soleklar kandidat innenfor budsjettet ditt. Nydelige klokker, men i en litt annen stil :)

• Liker
Reaksjoner: Wangensten og frj
Denne er vel straks å finne i butikkene. Ifølge folka på Longines-standen på Oslo Watch Fair kommer veil. til å ligge på rundt 22K. Jeg fikk et godt førsteinntrykk av den på bilder, og når jeg fikk prøve den på hånden var jeg helt solgt ;)

Longines-Big-Eye-2.jpg

Ellers er vel Nomos en soleklar kandidat innenfor budsjettet ditt. Nydelige klokker, men i en litt annen stil :)
For 20k kan man begynne å leke med tanken på to eller tre klokker, ja! En Nomos Club, en Seiko Turtle SRP777, f. eks., og kanskje en brukt Sinn 556, f. eks? Eller en Nomos Club Campus og en Longines Legend Diver? :)

• Liker
Reaksjoner: acnorway
For 20k kan man begynne å leke med tanken på to eller tre klokker, ja! En Nomos Club, en Seiko Turtle SRP777, f. eks., og kanskje en brukt Sinn 556, f. eks? Eller en Nomos Club Campus og en Longines Legend Diver? :)

Sinn ja! Absolutt verdt å nevne. 103 kan kanskje også være en god kandidat?

sinn-103-02.jpg

IMG_8513.JPG

• Liker
Reaksjoner: Callahan
Har idag en Longines i gull fra slutten av 50 tallet, arvet. og syns begge longines klokkene nevnt i tråden her ser veldig fine ut på bilder. hvordan er longines, sinn og nomos sammenlignet med feks, tudor, omega, Rolex etc?
Har ett par Seiko 5 sport klokker, og de fungerer jo som en daglig bruksklokke, men er på jakt etter noe som er litt mer "skikkelig"
ser jo at det frister litt med tanken på å kjøpe 2-3 gode klokker og heller spare til en moonwatch...

Bare pass på impulskontrollen! :) Før du vet ordet av det så bare må du ha en dykker, en chrono, en vintage, en dykker til, en japaner, en tysker, en morsom russer, en superpresis quartz, en retro 80-tallsklokke, en dykker til, en penklokke, en vintage penklokke, noe i gull, noe i hvitt gull, et mikromerke, en klokke med mikrorotor, en gullklokke... osv... :D

• Liker
Reaksjoner: rakerholm og mr_frodo

Longines-Big-Eye-2.jpg

Ikke bare du som ble solgt av å prøve denne
23313338_10159421879770231_98561680_o.jpg