Omega til max 70k! Hva burde jeg gå for?

Status
Stengt for ytterligere svar.

Omegaentu

UTESTENGT
Medlem
29. juli 2019
Sted
Oslo
Jeg er på utkikk etter en omega til max 70k og lurer på hva jeg burde velge? Den må passe til daglig bruk samt fine anledninger! Den må også tåle litt da jeg er klossete og kommer borti alt med hånden min! Noen klokkeentusiaster som kan komme med noen tips? På forhånd takk

Denne ticker sikkert ikke alle boksene dine, men hadde jeg hatt (opp til) 70k å blåse på en Omega hadde jeg utvilsomt tatt denne :) Nypris er langt over men som med de fleste Omegaer så er de å oppdrive til langt under nypris på brukten.

157590

Hei, velkommen.
Det første som slår meg (i god TS-ånd) - for 70k så får du minst 2 fine Omega (brukt). Kjøp gjerne en først og vent med klokke nr. 2 til du virkelig har tenkt og sjekket mange, eller til den "rette" dukker opp på bruktmarkedet.
Dvs. da kan du kjøpe en litt tøffere/størrre dykker, og en litt "enklere"/mer elegant dressy.
Du bør jo også kjøpe noe du selv liker. Planet Ocean er en fin solid alrounder, kommer i forskjellige varianter, men mange ganske store (og tykke), hvilket betyr større sjans for å komme borti ting.
Hvilken størrelse som passer kommer også ann på håndleddet ditt, og personlig smak. Prøv klokker på hånden.
Seamaster er vel litt mer slim/dressy,, mens Aqua Terra virkelig er en allrounder som passer fint til det meste, inklusive dress..
Speedmaster er selvfølgelig en klassiker og allrounder, men selv ville jeg ikke hatt den som eneste klokke ift. bading (selv om den sikkert tåler det også). Den kommer både med safirglass og hesalite(plastglass), safir blir ikke så fort ripete som hesalite..

Generelt - se også på de litt eldre modellene, mange av de nyere klokkene er tykkere enn eldre modeller pga. tykkere verk. (Selv elsker jeg f.eks. 2503.XX-modellene av Aqua Terra, som er enklere/renere i designet og slankere.)

Og følg med på bruktmarkedet her, her er noen eksempler;

Lykke til :)

Grey side of the moon er utrolig flott! Godt tips:)

Men, i god TS-tradisjon er min anbefaling: Rolex Submariner 16610 om du trenger dato eller 114060 om du ønsker moderne. Det er altså det beste tipset jeg kan gi om du skal bruke 70’ på en Omega;):p

Mitt standard råd: gå til en AD og prøv Speedmaster, Seamaster, Planet Ocean, Aqua Terra mfl. (Du har budsjett til veldig mange av modellene i alle seriene). Kjøp den som føles best for deg. Done.

(Hvis det var meg, og det er dette jeg har gjort, hadde jeg kjøpt basic hesalite Speedmaster+ blå Seamaster eller PO brukt. Da er du dekka for alle anledninger pluss bløte fritidssituasjoner, spesielt med noen skinn-remmer og nato stropper til å bytte inn og ut)

Men du skal i butikken og finne god-klokka!

Redigert:
Hvis det var meg hadde jeg kjøpt basic hesalite Speedmaster+ blå Seamaster/PO brukt. Da er du dekka for alle anledninger pluss bløte fritidssituasjoner, spesielt med noen skinn-remmer og nato stropper til å bytte inn og ut)

+1

Og jeg mener i motsetning til noen av mine fortalere at keramikkassene til Omega ikke tåler all verdens, særlig ikke slag mot skarpe kanter - med andre ord ikke noen typisk beater. Google it!

Keramikken er for øvrig svært motstandsdyktig mot riper, og alle Dark side-modellene utrolig flotte!

• Liker
Reaksjoner: Omegaentu
Hei, velkommen.
Det første som slår meg (i god TS-ånd) - for 70k så får du minst 2 fine Omega (brukt). Kjøp gjerne en først og vent med klokke nr. 2 til du virkelig har tenkt og sjekket mange, eller til den "rette" dukker opp på bruktmarkedet.
Dvs. da kan du kjøpe en litt tøffere/størrre dykker, og en litt "enklere"/mer elegant dressy.
Du bør jo også kjøpe noe du selv liker. Planet Ocean er en fin solid alrounder, kommer i forskjellige varianter, men mange ganske store (og tykke), hvilket betyr større sjans for å komme borti ting.
Hvilken størrelse som passer kommer også ann på håndleddet ditt, og personlig smak. Prøv klokker på hånden.
Seamaster er vel litt mer slim/dressy,, mens Aqua Terra virkelig er en allrounder som passer fint til det meste, inklusive dress..
Speedmaster er selvfølgelig en klassiker og allrounder, men selv ville jeg ikke hatt den som eneste klokke ift. bading (selv om den sikkert tåler det også). Den kommer både med safirglass og hesalite(plastglass), safir blir ikke så fort ripete som hesalite..

Generelt - se også på de litt eldre modellene, mange av de nyere klokkene er tykkere enn eldre modeller pga. tykkere verk. (Selv elsker jeg f.eks. 2503.XX-modellene av Aqua Terra, som er enklere/renere i designet og slankere.)

Og følg med på bruktmarkedet her, her er noen eksempler;

Lykke til :)
Tusen takk mr! Det var mange godbiter å velge mellom! Men personlig så likte jeg omega semaster planet ocean 45.5mm (blå skive)veldig godt!
Skal gå å teste den ut litt på armen for å se om strl passer meg og mitt håndledd!

Jeg vil takke alle for en hjelpende hånd med å finne ut hva som kan være gode alternativer inne for omega! Tusen takk for hjelpen! Blir nok en seamaster planet ocean 45.5mm

Status
Stengt for ytterligere svar.