Hei, velkommen.
Det første som slår meg (i god TS-ånd) - for 70k så får du minst 2 fine Omega (brukt). Kjøp gjerne en først og vent med klokke nr. 2 til du virkelig har tenkt og sjekket mange, eller til den "rette" dukker opp på bruktmarkedet.
Dvs. da kan du kjøpe en litt tøffere/størrre dykker, og en litt "enklere"/mer elegant dressy.
Du bør jo også kjøpe noe du selv liker. Planet Ocean er en fin solid alrounder, kommer i forskjellige varianter, men mange ganske store (og tykke), hvilket betyr større sjans for å komme borti ting.
Hvilken størrelse som passer kommer også ann på håndleddet ditt, og personlig smak. Prøv klokker på hånden.
Seamaster er vel litt mer slim/dressy,, mens Aqua Terra virkelig er en allrounder som passer fint til det meste, inklusive dress..
Speedmaster er selvfølgelig en klassiker og allrounder, men selv ville jeg ikke hatt den som eneste klokke ift. bading (selv om den sikkert tåler det også). Den kommer både med safirglass og hesalite(plastglass), safir blir ikke så fort ripete som hesalite..
Generelt - se også på de litt eldre modellene, mange av de nyere klokkene er tykkere enn eldre modeller pga. tykkere verk. (Selv elsker jeg f.eks. 2503.XX-modellene av Aqua Terra, som er enklere/renere i designet og slankere.)
Og følg med på bruktmarkedet her, her er noen eksempler;
Til salgs her er en lekker og velholdt Omega Planet Ocean 42 mm (ref 232.30.42.21.01.003), kjøpt hos urmaker Christensen i Oslo i 2015. Dette er modellen med keramisk bezel og 8500-urverket (den lekreste modellen:)). Kommer med alt av papirer, boks og en ekstra reim. Den går +1/2 sek per døgn...
www.tidssonen.no
Legger ut denne for å finansiere annen klokke. Omega Seamaster Professional Kjøpt August 2018 via Urverket (Nederlandsk AD) Jeg regner med de som ser etter denne har kontroll på specs, men kort oppsummert: 41mm Farge: Sort Urverk: Co-axial 2500 Bezel: Keramisk Dato: ja WR: 300m Klokken er...
www.tidssonen.no
Jeg vurderer salg av en Omega Aqua Terra Golf med blånert time- og minuttviser og sekundviser i gull. -Komplett med boks og papirer fra norsk forhandler. -Kjøpt i 2014, men svært lite brukt (kun til pent). -Master-coaxialverket holder tiden med full gangreserve. -Lenke med ekstra...
www.tidssonen.no
Lykke til