Omgea på finn og Bernard!

Medlem
2. mai 2009
Hei hei!

En venn av meg sendte meg en dag ett bilde av den franske seileren Bernard Moitessier. Han lurte på om jeg kunne identifisere klokken han bar på bilde, etter litt søking fant jeg ut at denne var en Rolex 1675 gmt. Dette ble jo i grunn litt mere kostbart for min venn en det han hadde forventet, da han var fast innstilt på og skaffe seg samme klokke:) Men fikk en mail av han nå, en omega på finn. Jeg kan ikke noe om disse nye sea-masterene, og klarer ikke og finne ut stort om denne, selv om kjøpskortet var med på ett av bildene.

Noen synspunkter på denne, er det ett ok kjøp?

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30094969

mvh!

Jeg er langt fra noen ekspert på området, men dette ser ikke så hoppende galt ut synes jeg.
Hadde jeg likt disse skjelettviserne skulle jeg gjerne hatt den som en arbeidsbeater.

Sender du en pm til braanaas får du mer kvalifisert hjelp:D

Prisen virker vel nokså grei den!? Jeg er litt usikker på hvor mye rens han har fått for kr 2000 på ett 7750 verk..? Kjenner han urmakern er det vel mulig med priser så lavt kanskje;) Det jeg har sett på en del av disse eldre Seamasteren er at skiven og spesielt lumen blir veldig blass og dårlig etter en god stund, og det samme gjelder viserene! Jeg ville nok fått tilsendt noen bedre bilder og aller helst sett den live før jeg hadde kjøpt..Ville også fått litt mer info om servicen. Er jo evt kjipt for din venn å evt måtte koste på full overhalling, skive og visere for å få den flott igjen ;)

Chronodiver

Det er en chronodiver.

Når jeg renser urverket på min kommer det på rundt 5000 om jeg ikke husker feil. Kjøpte min ny i 2002, den kostet da 33500 men det er en titanutgave. Mener de i stål lå på 25-27500. Ja visere og tall har bleknet. Utseendemessig er uret alldeles nydelig men må si jeg har hatt litt kluss med det, både hva nøyaktighet angår og det at chronoen ikke alltid har vært helt stø. Jeg løper myye og presterte tilogmed å knekke stammen som holder loddet fast( er ikke det kraftigste delen på klokka?) . >Mulig min er det dere definerer som et mandagsur, håper da det. Men kommer ikke til
å kvitte meg med det, for som sagt. alldeles nydelig :)

En venn av meg sendte meg en dag ett bilde av den franske seileren Bernard Moitessier. Han lurte på om jeg kunne identifisere klokken han bar på bilde, etter litt søking fant jeg ut at denne var en Rolex 1675 gmt. Dette ble jo i grunn litt mere kostbart for min venn en det han hadde forventet, da han var fast innstilt på og skaffe seg samme klokke:) Men fikk en mail av han nå, en omega på finn. Jeg kan ikke noe om disse nye sea-masterene, og klarer ikke og finne ut stort om denne, selv om kjøpskortet var med på ett av bildene.

Noen synspunkter på denne, er det ett ok kjøp?

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30094969

mvh![/QUOTE]

Har nylig kjøpt en av disse i titan selv, er ekstremt happy med den. Virkelig en klokke som har "alt" :).
Prisen på denne virker det ikke som det er noe i veien med heller egentlig.