one man's trash is another man's treasure

Holy macaroni!

Edit: enig i at det kan være bond klokka 6536! Krona er litt mindre kan det se ut som ;)

Redigert:
Om kronen er korrekt tipper jeg 6204 :)

Nå må gjerne vintageekspertene arrestere meg om jeg tar feil, men er ikke dette eneste modellen med 6 mm "brevet" crown +? Syns jeg skimter et lite plusstegn under rolexkronen på kronen.

6536 har vell en 6 mm twin lock crown -? Altså et lite minustegn under kronen?

Nei, her må du komme med fasit. Uansett hvilken modell dette er ser det ut til å være en skikkelig godsak! Dette er spennende :D

Redigert:
Ok

Urestaurert Rolex Submariner 6205 serienr 211XXX som daterer den til 8 år etter andre verdens krig slutt:) 1953, året før den ble lansert på Basel som som Submariner. Fra introduskjon i 1953 kom de først med 6202 Turnograph, som ble til Submariner i form av 6204 og 6205, ( det strides om hvilket model nr spm kom først). De første modellene kom uten påskrift, noen blacked out, noen med submariner og noen med turnograph på skiven. Spekulasjon skal ha det at Rolex hadde patent/trademark utfordringer med navnet Submariner i 1953, derfor så du mange forskjellige versjoner av skiver. i 1954 på Basel var dette ordnet, så 6204, 6205 ble til 6200 så videre..:) ironisk nok så har jeg nå en sub fra 1953/1954 umulig å si siden det ikke er stemplet år på disse tidlige modellene samt den orginale 50 års suben Y serie fra 2003. The cycle is complete:)

null_zps95c608e1.jpg

Redigert:
Det der var bare deilig!
Skulle likt å vite mer om historien bak, ikke minst for spekulasjonene som legges opp til i overskriften. Er det et loppemarkedfunn? i så fall dævver jeg...!

Gratulerer!