One more....

Medlem
11. mars 2013
Det gikk overraskende fort og få denne fra Long Island watches, men fikk desverre en liten nedtur når hentelappen kom i posten. For jeg fikk regning både på mva og toll. Så det vil si at jeg fikk en mer regning på over 500kr på en klokke som kostet 1200kr inkl shipment. Men det skal vel ikke være toll på klokker? Noen ide om hvordan man kan klage på dette og evt få refundert tollen? Måtte jo betales før uthenting også.... Blir creationwatches neste gang ihvertfall for det har alltid fungert knirkefritt. Men her er den: merket blir allerede avslørt min første ekte Orientboks til og med bruksanvisning: Orient Mako XL med orange bezel WS Så gikk turen rett til urmaker B.Andresen i Moss for tilpasning av lenken, og der sitter vi nå og venter :) WS uten plastikk og ferdig tilpasset to come....

Grattis med nytt :) Greit å friske opp en ellers grå sommer med litt farge!

Hva toll angår, så skal man vel betale moms på alt over tollgrensen, og Creationwatches er kjent for å uoppfordret kalle klokkene de sender for "Measuring device, value £10" nettopp for at du som mottaker skal gå klar denne momsen.

Mva er jo forsåvidt greit, men det skal vel ikke være ytterligere toll på den? Klokker er vel etter hva jeg husker kun mva pliktig? Takk for gratulasjon, den virker veldig solid og er himmel og hav tyngre enn Blue Ray :) så langt veldig fornøyd og den fremstår som ett friskt pust i samlinga :p Urmakeren var veldig interessert og lurte på om den var kjøpt i Norge og støttet opp om at det var ekstremt mye klokke for pengene. Meget solid og bra urverk sa han :) Han fortalte også at Orient for 20-30 år siden var ett veldig vanlig merke i Norge men så plutselig forsvant de. Han sidestilte den med Seiko i kvalitet :)

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Avgiften toll finnes i dag bare på noen få matvarer og noe tekstil/konfeksjon. Oftest er satsen en 5-8%. Det er ikke toll på klokker, så vidt meg bekjent. Men det er moms 25% på fakturaverdi + frakt på alle varer over NOK 350. I tillegg tar kurerer selskapet eller Posten et gebyr for arbeidet med å fortolle varene dine.....

• Liker
Reaksjoner: wreckmaster
Gratulerer med stilig orient!
Jeg hadde nesten samme problem da jeg kjøpte en Orient Bambino fra Creationwatches. Når klokken kom til Norge så fant DHL opp en pris på hvor mye klokka kostet, og jeg endte opp med å måtte betale rundt 700kr ekstra for en klokke jeg opprinnelig betalte 900kr for. Dette var i april, og nå for et par uker siden fikk jeg omsider pengene igjen på konto. Dette etter å ha utvekslet en god del mail. Anbefaler deg å ringe, da går ting kanskje raskere. Nok om det, kos deg med ny klokke! :cool:

• Liker
Litt vanskelig og skjønne hva som kom frem av hentelappen. Er godt mulig det er gebyr til posten. Mva var godt definert. Og frakt var jo betalt direkte til Long Island Watches for sending med Us Mail. Men da tar jaggu posten seg godt betalt gett flott klokke da :p

Det er ett spedisjons gebyr du har betalt, (toll klarering) selv om ikke det er toll på klokker så må noen gjøre jobben med å la den passere tollen. posten tar seg betalt for dette å for å legge ut for momsen. Gratulerer med fin klokke.

Redigert:
  • Liker
Hadde de fått den inn der nå? Jeg lette etter den der når jeg bestilte men fant den ikke :( Gratulerer uansett og gled deg :)

• Liker
Reaksjoner: RemiWM
DHL har ikke tatt en krone av meg når jeg har bestillt gjennom creationwatches :) Vært veldig fornøyd med dem :)