Onsdagens Antiquorum auksjon

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Onsdag er dagen for den store Antiquorum auksjonen: http://clients.antiquorum.com/flip/2010_Sep_NY/

Mye fint selvsagt. Lave estimater i år. Ifølge guruene på VRF sniker det seg visst med endel redials og frankenwatches dessverre ... Bra lesning uansett. Men hvorfor så crappy oppløsning?

Jeg hadde egentlig skrevet "optimistisk prising som vanlig" :D Men ettersom jeg leser så jeg at estimatene egentlig er ganske lave. De har jo fått kritikk for å blåse opp litt tidligere.

Spennende å se om dette er indikasjon på dårligere tider også for de store auksjonshusene, de mindre vintage-dealerne i USA melder jo om tildels kraftig nedgang. Ikke alle tar konsekvensen av dette, og en masse klokker ligger stille i safene i håp om bedre tider. Lurer på om folk er mer kjøpevillige på Antiquorum?

Men slikt ser man jo ikke før klubben faller :D

Planer om å by på noe? Bladde bare fort gjennom deler av katalogen, mye fint, jeg får se litt nøyere på den senere i dag.

Er det noen opplagte høydepunkter som kommer til å gå for astronomiske summer denne gangen?

Likte spesielt den Blancpain 50 Fathoms. Nr 273.

Laget før hypen om store klokker slo til for fullt. Og når den bare er produsert i 50 eksemplarer går det ganske lang tid mellom mulighetene til å skaffe en...

Du fant også Fifty Fathoms, ja. Jeg skal prøve å ikke starte en budkrig. Planen er faktisk å ta det rolig en periode. Dvs det var det som var planen inntil Anders la ut den fordømte linken. Grump!

Du fant også Fifty Fathoms, ja. Jeg skal prøve å ikke starte en budkrig. Planen er faktisk å ta det rolig en periode. Dvs det var det som var planen inntil Anders la ut den fordømte linken. Grump!

Hehe, skal nok holde meg unna. Har 2 klokker på vei som allerede har strukket budsjettet..

Egentlig ganske fine priser i år, ja. Men det er vel sånn at "Buyers Premium" på 25% kommer i tillegg. Og på toppen av det så er det vel vanskelig å lure seg unna mva ved innførsel. Tror neppe Antiquorum sender som "gave". Da blir det for over 50% ekstra på tilslagsprisen.

Eller er det noe jeg har misforstått.

Og enig i at Blancpain FF er pen. Løp og by!