Open Heart til fruen

Medlem
21. mars 2013
Sted
Oslo
Min kone er på langt nær så klokkeinteressert som meg, men har et par stykker. Begge Kvarts. En Michael Kors (jaja, men hun liker den...) og en Skagen.

Har lenge prøvd å finne noe automatisk til henne, men det er ikke så lett. Hun liker f.eks Glashütten som har ligget ute her, men det er litt mye pdd. Tenkte maks 5000, men syter ikke om det er mindre. Hadde vært greit med ETA-verk, men om det blir noe japansk er ikke det krise. Så lenge det ikke er kinesisk-jalla så går alt.

Uansett, jeg tenke jeg skulle finne en Open Heart klokke til henne. Disse er jo gjerne litt spesielle og annerledes da man jo har innsyk til deler av verket. Det er ikke en Skeleton jeg er ute etter her altså.

Jeg har funnet en Bulova. Aner ikke hva som sitter i den og har ikke funnet den hos forhandler. Kun en tilsvarende utgave med "diamanter" rundt bezel.
images

Fant også en Hamilton, men finner ikke denne hos noen forhandlere jeg har hørt om. Litt skeptisk til 34mm også. Bør nok være minst 36mm.
137621d1225193380-newbie-thinking-buying-first-watch-ham001.jpg

Hamilton har også denne, som er 36mm. Litt dyrere enn jeg hadde tenkt, men om jeg finner en god deal kan den være aktuell. Ikke funnet hos forhandler, men heller ikke lett så veldig.
Hamilton-H32405811-Ladies-Skeleton-496x1024.jpg

Noen andre muligheter? Tissot/Certina? Microbrands?