Oppbevaring av DVD/Blu Ray

Medlem
4. sep. 2011
Sted
Oslo
Godtfolk!

Har en ganske stor samling av filmer og tv-serier på DVD og BluRay. Noen som har en god måte å lagre dette på? Det optimale hadde vært noe ala cd-mapper, men med mulighet for å legge ved papiret fra coveret.

Problemet er altså at covere tar for stor plass, samt at det er ønsklig med et slags kartoteksystem, slik at man kan finne filmer igjen.

Det som virker greiest foreløpig er en type DJ-boks i aluminium med plass til 1000 plater. Men da må jeg oppbevare papiret fra coverene separat.

Tanker?

Tror det mest praktiske er videoutleie-løsningen.
Ett hefte med coverne, så skriver du på hvilken rad/plass riktig DVD har i boksen/skapet på lappen. Browse filmene på en rolig måte, i album på papir , eller på iPad;) velg film og gå å hent den.

Har det samme problemet som deg Lyngutt. Har ikke funnet noen god løsning på dette jeg heller. Tror nesten jeg går for løsningen til Entropy frem til en annen løsning dukker opp. Er nok noen av filmene mine som ikke har vondt av å pakkes ned i en dj boks en god stund.

DVD profiler til IPad er et ok program til å holde oversikten over filmene med, men det er du sikkert kjent med i og med at du har en del filmer.

Skulle du eller noen andre komme over en fantastisk løsning/produkt som tar seg av dette så gi lyd!

Takk for at du blåste liv i tankene om å rydde i filmhyllene. Da er cd koffert i aluminium bestilt hos DVDink, plass til 500 cd/DVD til den nette sum av kr 299, eller riktigere sagt kr 459 så tar postmannen seg bryet med å levere den på døren. Nå kommer fruen til å bli glad (kanskje et passende tidspunkt å handle nytt ur :p)