Oppbevaring av mekanisk ur

Medlem
29. nov. 2015
Sted
Bergen
Hei
Jeg har endelig tatt steget opp fra Tissot og kjøpt meg en Tag Heuer. Dette vil medføre at jeg kommer til å bruke min Tissot Seastar Professional betydelig mindre.
Det jeg da lurer på er om klokken tar skade av og ligge i vanlig klokkeskrin? Jeg ser at det finnes skrin for oppbevaring av mekaniske klokker som tydeligvis har en rotasjon/vibrasjon som gjøre at klokken holder seg i "live"
Klokken har Valjoux 7750 automatic chronograph mekanikk

Ikke noe problem å ha den liggende. Om du derimot konsekvente bytter klokke to ganger i uken kan det være digg å slippe å stille de hele tiden.

Windere får du billig på eBay, men ofte litt jalla kvalitet. Selges også i webshopen her på Tidssonen, men da med god kvalitet :)

Ikke noe problem å ha den liggende. Om du derimot konsekvente bytter klokke to ganger i uken kan det være digg å slippe å stille de hele tiden.

Windere får du billig på eBay, men ofte litt jalla kvalitet. Selges også i webshopen her på Tidssonen, men da med god kvalitet :)
Tusen takk for svar.Kommer nok ikke til å bytte så ofte, så da prøver jeg med vanlig klokkeskrin til å begynne med :)

• Liker
Reaksjoner: Guest571