Oppdatert :) Salg av en klokke ble kjøp av 2 ( og den første ble solgt til slutt )

Medlem
16. des. 2013
Innlegg
480
Sted
Trondheim
Oppdaterer denne tråden litt etter mine første 40 dager som klokkeentusiast :) Moderator må gjerne putte denne i en annen kategori da det vel strengt tatt ikke er unboxing lengre :)

Deepseaen ble som jeg trodde litt massiv for min smak, byttet den ut med en Sub-C etter et par uker. Trivelig byttehandel med en forumist her inne gjorde at denne ramlet ned i postkassa en dag:

12539646385_4f468f5cfa_c.jpg


Utrolig fin klokke som passet meg veldig bra.

Fikk Omegaen tilbake fra service og byttet den i bursdagsgave til kjæresten, en flott Glashutte Lady Serenade.

La ut Suben for å se om noen ville bytte mot en Hulk. Ingen svar men mange hendvendelser som ønsket å kjøpe.
Gav etter og solgte til en hyggelig type her inne på forumet samme dag som jeg la ut en WTB på en 116613LN.
Fikk telefon fra en som satt på jobb ved siden av han som kjøpte suben :) Han hadde en 116613LN han kunne tenke seg å selge.

En kjapp prisdiskusjon etter så var klokka på vei oppover til Trondheim :)

12540183104_e0c92b095e_c.jpg


Bestilte en rem til @FnuSnu99 opprinnelig til deepsea, som så ble endret til Sub-c , som nå er på Sub TT :) Når det blir en vanlig Sub igjen flytter jeg nok remmen over på den så TT får sin opprinnelige lenke

Takk til @frusnu99 for en fantastisk rem, akkurat som jeg øsnket meg. Beklageligvis passer den nok bedre til vanlig sub, men slenger med noen bilder av den med TT:

12539644705_62c1e1c0af_c.jpg


12539597485_36dc392354_b.jpg


12539576325_cfd3a696bb_b.jpg



Opprinnelig post :

Hei.

Satt og kjedet meg i mellomjula og fikk en innskytelse om å selge min Omega Speedmaster Moon to Mars. Har hatt denne siden den var ny i 2008, men brukt den alt for lite. Fant dette forumet og så hvor mange klokker som byttet eiere og tenkte at dette var plassen å selge klokken på :) 1 dag og 10 hendvendelser senere innså jeg at det var bare å sette seg inn i materien med en gang, fikk spm. som jeg ikke var i nærheten av å kunne besvare :) Etter 2 dager og litt lesing om mekaniske ur, trakk jeg Omegaen for salg og leverte den til urmaker for full service, polering og bytte av Hesalitt.

Uheldigvis var da allerede klokkebesettelsen kloret seg fast og jeg begynte å se etter ny klokke. Som amatør i klokkeverdenen har jo Rolex alltid vært klokka å ha.

Fant Milgauss som den mest attraktive klokken for meg samtidig som @sjuli_123 la ut sin, snakk om flaks :) 2 mld etterpå var en kompis med litt greie på klokker på vei for å godkjenne kjøpet.

Fikk Milgaussen i hus rett før en Deepsea datt ut på finn.no til 49 000,- , attpåtil bodde selger i Trondheim, så jeg kunne bare kjøre innom, prute litt og ta me klokka hjem :) Dette kan fort bli min første "flip" , da klokka kanskje er litt i største laget for meg.

Da er jeg 2 uker inne i klokkehobbyen min, 2 Rolexer og en nyoverhalt Omega rikere, og sparekontoen litt fattigere :)


Unboxing av begge klokkene samtidig :

11944013643_469e4c37c0_c.jpg


Det er litt forskjell på boksene til Milgauss og Deepsea :)

11944011173_caf6aa1df5_c.jpg


11944010133_f703ed0490_c.jpg


Dette har jeg sett at dere proffer gjør når dere "unboxer" , kanskje litt overflødig når jeg har røpet hva det er :)

11944009133_6fbb72fcf5_c.jpg


11944568526_bbda80f119_c.jpg


11944169624_4ce4c8c6a8_c.jpg


11944570216_b68a80aa8b_c.jpg
 
Redigert av en moderator:
Gratulerer med to flotte Rolexer. For en pangstart!

Todda
 
Velkommen til forumet og gratulerer med 2x unbox Rolexer. Legger lista høyt..
 
Redigert:
Når dette er måten du introduserer deg selv her på forumet tørr jeg påstå at jeg ikke er den eneste som gleder meg i å følge deg på "reisen" videre:cool: Velkommen skal du være.

Gratulerer med to fantastisk flotte rolexer!:)
 
Gratulerer! Få uker inn i klokkehobbyen og du sitter med Speedmaster, Milgauss og Deepsea. Dette lover bra.
 
Når dette er måten du introduserer deg selv her på forumet tørr jeg påstå at jeg ikke er den eneste som gleder meg i å følge deg på "reisen" videre:cool: Velkommen skal du være.

Gratulerer med to fantastisk flotte rolexer!:)

Takk for det, alle sammen :)

Jeg har ingen planer om å bli som de værste her inne på forumet. PP, AP osv. er nok litt unna hva jeg kan forsvare å bruke på en klokke :) En grønn sub er noe jeg har blinket meg ut som evt. neste "investering" .
 
Takk for det, alle sammen :)

Jeg har ingen planer om å bli som de værste her inne på forumet. PP, AP osv. er nok litt unna hva jeg kan forsvare å bruke på en klokke :) En grønn sub er noe jeg har blinket meg ut som evt. neste "investering" .

Jeg tror på deg:mrgreen: Problemet er at man gradvis skifter mening når man først har meldt seg inn her, men ønsker deg all lykke til i å motså. Stay strong!

Utmerket valg med grønn sub forresten. Elsker skiven på den:)
 
Takk for det, alle sammen :)

Jeg har ingen planer om å bli som de værste her inne på forumet. PP, AP osv. er nok litt unna hva jeg kan forsvare å bruke på en klokke :) En grønn sub er noe jeg har blinket meg ut som evt. neste "investering" .

Hahaha, tror jeg skal spare på dette sitatet. Jeg gir deg 12 mnd. :mrgreen: