Oppgradering av BMW Z3! (masse bilder)

Raymond75

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2012
Sted
Bergen
Jeg har siden min 27årsdagen vært lykkelig eier av en BMW Z3!:D
Dette er et forhold som har strukket seg over snart 11år!

Bilen er utstyrt med en 1.9 140hk Bensin og en girkasse med korte steg, som passer denne motoren perfekt!
Ikke noe racer men rask nok!

Jeg har brukt bilen mest til sommerbruk og har hatt mange flott turer på Vestlandet og Østlandet!:D

Men i år så ble det holdt "familieråd" og det ble besluttet at bilen fortjente en oppgradering!

Jeg gikk igjennom bilen og laget en liste på hva som måtte gjøres.

Bla: Skifte bremser fremme+bak.
Skifte forskjerm pga rust.
Skifte side speil(da disse ble knekket i vinter, ventet 4.5måned på disse fra USA!:()
Frontlykter ble skiftet til moderne med "angeleyes" da de gamle var slitt.
Byttet også til moderne baklys med rød og hvit glass.
Side blinkerne ble også byttet til hvite glass!

Ellers har bilen gjennom fått en skikkelig lakk behandling og polering, den ser bedre ut enn på mange år!

Målet var ikke en 100% strøken bil, men en flott sommerbil!

[/URL1067.photobucket.com/albums/u426/berntzen1/DSC_0033_zpsae03d244.jpg[/IMG]

Slissete og borrete skiver fremme!

Bilen har også fatt Simons rustfritt anlegg!

Jeg er fornøyd med resultatet og vi har hatt noen fine turer i sommer!:cool:

Bump!

I dag er et 12år langt "forhold" over!:(

Jeg måtte selge min sommerbil gjennom 12år pga kjøp av ny leilighet, men ikke pga økonomi!

Min forlovede og jeg flytte for ca 1md siden inn i en ny og flott leilighet, med 1 p-plass som min forlovede bruker!

Jeg har parkert på gjesteparkeringen, noe som ikke har vært noe problem da det alltid er 7-10 ledige plasser av ca 20!

Men pga av en del misunnelse fra andre beboere, så fant jeg det best å selge BMWen.

Den ble solgt med tungt hjerte.

Men på den positive side, så åpner de ekstra pengene for horologisk innkjøp mot sommeren!:mrgreen:

Så "aldri så gale att det ikke er godt for noe"

Bump!

I dag er et 12år langt "forhold" over!:(

Jeg måtte selge min sommerbil gjennom 12år pga kjøp av ny leilighet, men ikke pga økonomi!

Min forlovede og jeg flytte for ca 1md siden inn i en ny og flott leilighet, med 1 p-plass som min forlovede bruker!

Jeg har parkert på gjesteparkeringen, noe som ikke har vært noe problem da det alltid er 7-10 ledige plasser av ca 20!

Men pga av en del misunnelse fra andre beboere, så fant jeg det best å selge BMWen.

Den ble solgt med tungt hjerte.

Men på den positive side, så åpner de ekstra pengene for horologisk innkjøp mot sommeren!:mrgreen:

Så "aldri så gale att det ikke er godt for noe"

Misunnelse, whaaat?
Kjedelig uansett da.

Misunnelse over at du har en 12 år gammel BMW?
Misunnelse over at dere har to biler?
Misunnelse over at du tør å bruke ledige gjesteplasser (som sikkert strengt tatt er forbeholdt gjester)?

Minner meg om naboen i borettslaget jeg bor i. De kjøpte seg en brukt XC90 for en del år siden, og fikk folk på døra - ja som fysisk ringte på klokka - for å fortelle dem hvor skammelig det var å bruke "en million" på bil.

Men misunnelse mener jeg, en del av den eldre garde i sameiet har ved flere anledninger gitt uttrykk for misnøye pga at noen av beboerne bruker gjesteparkeringen som plass for bil 2!

Vi har 20 gjesteplasser fordelt på 70 boenheter og det alltid 7-10 ledige plasser!

Så problemet er ikke noe stort, men som de eldre sier: "Dere har kjøpt en leilighet med 1 parkeringsplass og da bør dere klare dere med 1 bil slik vi gjør"

Da vi nettopp hadde et sammeiemøte, kom det frem en del negative kommentarer mot oss som hadde 2 biler! Det skinte lett igjennom at det dreier seg om misunnelse og god gammeldags "ingen skal ha noe jeg ikke har"

Så jeg bestemte meg for å selge bilen, litt for at vi er ny i sameiet og jeg vil ha en god dialog med de andre beboerne.

Men jeg synes de er ganske smålig i sine kommentarer!

Vi fikk også mulighet til å kjøpe ekstra p-plass om noen ble ledig, men det snakkes om priser i gull sub område!
Det er ikke aktuelt!