Orient 300m eller Steinhart ocean 44

Medlem
2. juni 2009
Sted
Fredrikstad
Vurderer å kjøpe klokke til meg selv i førjulspresang, begge disse er tilsalgs her på forumet og matcher det jeg titter etter. Spørsmålet er har noen erfaring med begge og hva ville dere ha valgt? Jeg heller mot Orient en klokke jeg har tittet på lenge, men ocean 44 er billigre og har eta-verk. Noe som jeg tenker er en fordel ved service/reperasjoner. Det jeg ser etter er stor kraftig diver med svart skive og bezel som ikke er for dyr, men fortsatt av god kvalitet.

Kjør debatt!

Hvis selgerene av de respaktive ur har et knalltilbud til meg som gjør valget blir lettere bare send meg en pm.....

Dette er en no-brainer.

Orient med in-house urverk og eget design?
eller
Steinhart med knock-off design og hyllevare ETA?:rolleyes:

Tviler på at det vil by på problemer å ta service på Orienten.

Steinhart har jeg ikke noe erfaring med men har to Orient-klokker. Spesielt sub-hommagen er jeg veldig fornøyd med både når det gjelder presisjon og finish. Anbefales!

Jeg har jo nå sett den hvite Steinhart Ocean II i en tråd på sonen her forleden. En åpenbar kandidat til ventepølse for en Explorer.....

Har selv en Orient Star 300M og en Steinhart Triton 30 ATM, bilder finnes på dagens klokke, og kan med store bokstaver anbefale Orient'en. Fantastisk kvalitet!!!!
Go for Orient :)

Med de innspillene som har kommet, har min helling mot orient bare blitt forsterket. Egentlig kunne jeg tenkt meg en PloProf, men budsjettet er ikke helt der akkurat nå.

Egentlig kunne jeg tenkt meg en PloProf, men budsjettet er ikke helt der akkurat nå.
Den tid kommer. Det er utrolig hvilke prioriteringer man er villig til å gjøre for å realisere kjøp. Bare se på meg, jeg har solgt unna ene nyren til samboeren forlengst. :cool:

Jeg hadde gått for Orient. Jeg har hatt den aktuelle Steinharten og den ble solgt relativt fort pga det UJU sier litt lengre opp her at det er "knock off" design.
Ingenting imot hverken Steinhart eller klokken,men det ble litt for mye "kopi" i mine øyne. :D

Lykke til med valget uansett hva du velger. (Regner med en raport når valget er tatt.:D)

Med støtte i gruppa har valget falt, og det ble Orient. Er spent på hvordan den føles på armen. Har stortsett bare lest godord om den rundt på nettet, så håper den lever opp til forventningene.

Orienten er ankommet, sitter som et skudd. Er meget fornøyd med valget mitt.

Er det noen som har tips på hvordan jeg justerer lenka? Gjerne en rask step by step eller link til en.

Grattis med ny klokke... Er det skrudde lenkeledd på denne?

Du må vise oss bilder av herligheten... :)