Orient Star - Meninger/erfaringer

Medlem
2. juni 2012
Sted
Bergen
Hei!

Har lyst på en klokke som er gullbelagt i rose gull. Har sett på Hamilton Jazzmaster og ikke minst Orient Star Retrograde i rose gull. Lurer på hva forsamlingen har å si om orient star generelt? og modellen retrograde? Har aldri hatt en orient før, men har forstått at Orient Star er divisjonen over når det gjelder kvalitet osv. Her er en link til klokken jeg snuser på: orient Star Classic Rose Gold WZ0031DE. Pictoral Review Og er en orient star verdt 800$?

Var dessverre dårlig med bilder på photobucket! :(

Setter pris på tilbakemeldinger! :D

Redigert:
Orient kan hovedsaklig deles opp i nivå.

Orient: vanlige modeller.
Orient star: bedre finish, dekorerte og justerte verk. Høyere prisklasse.
Royal orient: enda mer high end. Nesten på nivå med grand seiko både prismessig og kvalitetsmessig.

Orient star er fine klokker og veldig mye klokke for pengene. Ta en sjekk på ebay osv for å se om du finner bedre pris. Det eneste negative med double er at riper osv kan gjøre at metallfargen under vises. Lykke til uansett hvilken modell du ender opp med.

Fun fact: seiko eier 52% av orient og er de som i realiteten styrer skuta.

Har selv hatt og har mange orient klokker (vanlige modeller). Min erfaring er at dette er klokker med gode pålitelige urverk, masse kvalitet i forhold til pris. Mine Orienter har jeg selv aldri hatt noe problemer med. Eneste jeg har hatt litt å peke på er at de noen ganger på noen modeller mangler litt "det lille ekstra" i forhold til design, slikt kan være noe merkelig valg av visere, fargevalg. Orient har også sine suksesser slik som den populære makoen :) Orient Star og Royal ser unektelig veldig lekre ut, selv har jeg ikke erfaring med disse modellene.
Får jeg spørsmål om klokkeanbefaling der noen ønsker rimelig automatisk "begynnerklokke" tar jeg ofte frem Orient merket. Håper dette var til hjelp.