Solgt Orient Star Retrograde WZ0051DE (blå skive) + 2 skinnreimer

Medlem
26. des. 2013
Sted
Røyneberg

NB! Mange bilder nedover :)

En strøken Orient Star Retrograde WZ0051DE selges. Som det fremgår av bildene, har denne sirkulær dato, retrograde dagindikator og gangreserveindikator. I tillegg har den

* quickset dato
* quickset dag
* hack
* wind
* Orient inhouse Caliber 40A50 automatisk (selvtrekkende) urverk
* krystallglass med antireflekterende belegg
* krystallglass på baksiden for innsyn til urverket
* 41.5mm kassediameter uten krone
* 14.5mm tykkelse
* 46mm lug-to-lug
* 20mm lug width
* stållenke av høy kvalitet med solide endestykker og vellaget foldespenne
* vanntett til 10 bar / 100 meter

Alle bilder er av min klokke, bortsett fra det første som er lånt fra nettet for å vise Orients blåfarge og detaljene i skiven. Denne utgaven med blå skive var vanskelig å få tak i, jeg kjøpte den fra en seriøs eBay-selger i Japan. Den er fra siste utgave av serien, hvor hovedforskjellen fra forrige utgave er at dag-viseren ikke ligger over dagindikatoren. Les mer om dette her:

Orient Star Retrograde Differences | Yeoman's Watch Review

Jeg betalte USD 700 (kvittering medfølger) og ønsker 2.999 inkl. frakt med Norgespakke, komplett med boks og papirer (Orients Japangaranti, bruksanvisning, kjøpskvittering). I tillegg legger jeg ved to 20mm skinnreimer; en brun fra DiModell (kun testet 2 ganger) og en lysere brun semsket/semi-distressed fra italienske Vera Pelle. Klokken er selvfølgelig strøken (mulig en finner noen swirls/hairlines fra bruk), mottatt av meg 22. april 2014 og brukt lite. Klokken befinner seg på Sola utenfor Stavanger.

Ta kontakt via PM for en hyggelig handel!

Dagsferske bilder:

Jeg har altså klokken på meg "feil vei" (kl 6 opp og 12 ned) på bildet under - ser jeg i etterkant :)

Eldre bilder:

Redigert: