Oris 65 - egnet som "venteklokke" ift videresalgsverdi?

Medlem
2. mai 2015
Sted
Oslo
Hei folkens,

På grunn av bryllupsplaner måtte jeg utsette kjøpet av en sub, men har meget lyst på en ny klokke i samlingen mens jeg sparer til en sub. I den anledning har jeg blitt forelsket i oris sixtyfive. Siden jeg sparer til en sub er jeg derimot avhengig av å kjøpe noe som er lett salgbart og som ikke taper seg forferdelig i pris på ca et halvt år (gitt fin bruk selvfølgelig). Har dere noen innspill ift hvordan Oris sixtyfive stiller ift dette? Tenker å kjøpe ny i så fall.

Vanskelig å si hvordan prisene vil utvikle seg, men alle som har blitt solgt her har vel gått for rundt 13-14k på gummirem. I alle fall AD-kjøpte i god stand. Det er jo en relativt ny modell, så sjelden å se en som ikke er i god stand.

Om du kjøper en brukt, tror jeg ikke du taper noe.
Mitt inntrykk er at de ramler rundt 20% når de går ut av butikken, for så å stabilisere seg der. Om det er noe mer "tap" etter det, er det isåfall marginalt.

Ok, takk! Tror dere type reim har mye å si? Sitter og ser på en med orginal natorem blant annet. Kanskje mulig å etterkjøpe gummireimen? Ser at urverket har tilbud på de nå også, men det er vel kanskje ikke anbefalt å kjøpe derfra?

Om du får tak i bronse carl brashear, så skal eg garantere at e kjøper den gunstig av deg når du blir lei;)

Eller kan e slå eit slag for Oris kvalitetsmessig..Nokre av modellane er litt "acquired taste",men kvalitetfølelsen står ikkje tilbake for noko... Den slitne frasen "bang for the buck" passar bra...

I mine auge er det eit godt forslag til ventepølse

Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Her inne så er tommelfingerregelen: Jo meir som er originalt, dess meir som kan dokumenterast , jo bedre er det...

Original gummireim vil være å foretrekke for dei fleste.Særleg med tanke på videresalg, men kanskje også av eige preferansar.

Ang urverket har eg ingenting å bidra med da eg aldri har handla fra dei.
Er det utenlandsk og skal MVA betalast og ta vare på kvitteringen(ref vidresalg)

Redigert av en moderator: