Selges Oris Carl Brashear Divers Limited Edition Bronze

Medlem
21. nov. 2023
Sted
Jessheim

Oris Carl Brashear Divers Limited Edition Bronze eksemplar 32/2000 selges kr 26500-orginalboks og dokumenter. Meget pent brukt. Modellnr 0173377203185​

Modellen er en hyllest til Carl Brashear, som var den første afroamerikanske “Master Diver” i det amerikanske sjøforsvaret. Dette var den første klokken fra Oris som er laget i bronse, og materialvalget er inspirert av gamle dykkerhjelmer. Bronse har en vakker, varm lød og over tid utvikler den en patina som vil gi hver enkelt klokke et personlig særpreg.Patinaen kan speedes opp eller den kan pusses vekk slik at klokken får en ny 'gullglans' helt etter ønske. Patinaen begynner å bli ganske kul. Skiven på klokken har en helt fantastisk dyp og klar marineblå farge som endrer karakter etter hvordan lyset faller på den. Denne skiven kombinert med visere og forhøyede indekser belagt med rødt gull og luminova er en nydelig kombinasjon.

Det er kun en eier før meg. Klokken er komplett i en nydelig treboks med originale dokumenter og original skinnreim/lær med stiftespenne. Kjøpte den av en svenske på jobben. Klokka er litt for stor til håndleddet mitt og ikke helt meg. Har bare prøvd den på. Forrige eier mente den hadde levd nesten hele livet i boksen. Men det er bare å avtale besiktigelse hvis noen ønsker å se den før de bestemmer seg. Ikke noe mesterfotograf.

Movement: Mechanical Automatic
År: 2016Case Diameter: 42mm
Case Material: Bronze
Strap: Calf
Buckle: Tang
Water Resistance: 100m
Features: Time and Date
Dial: Blue
Crystal: Sapphire
IMG_1456.jpeg
IMG_1467.jpeg
IMG_1466.jpeg