Oris erfaringer?

Medlem
27. april 2012
Innlegg
148
Hei,

Jeg er litt på utikk etter en kurrant diver til 10-15k, har sett på endel brukt, men synes kansje ikke godt brukte Seamastere uten servicehistorikk frister så veldig..

Så kom jeg over denne:

oris-diving-733.7533.8555.MB_LRG.jpg


Oi tenkte jeg, den var jo tøff, men to bekymringer dukket fort opp.
- Har ingen erfaring med Oris
- Bølgene på skiva (Seamaster rip-off?)

Har noen eid Oris tidligere og kan si noe om kvaliteten på disse? Tenker da på lenke, generell finish osv.
 
Jeg har hatt en oris f1. Lenke og kasse var meget bra etter min mening. Bra lås på lenka. Skiva og viserene traff meg ikke like bra, men det er vel mer en design ting en kvalitet. Prøvde noen oris divere i England og synes de jevnt over virket meget bra, spesielt smallseconds variantene.



Hvis du egentlig vil ha en seamaster kan du jo titte på min nesten nye chorono på salgssiden, rett over budsjett....
 
Jeg eid en sånn en gang før i tiden: Oris TT1…
Grei klokke…Så bra ut og alt. Men disse tjukk lugs tillater ikke vanlig reim… Solgt det: Var ikke under sjarmen.
Bezelen er så tynn at det føles rett og slett for "skjerp" på fingrene syns jeg.
PICT2323.jpg
 
Bestilte en jeg, så de hadde 30 dagers åpent kjøp, så om jeg ikke liker den får jeg heller bare returnere den.
 
Bestilte en jeg, så de hadde 30 dagers åpent kjøp, så om jeg ikke liker den får jeg heller bare returnere den.

Jeg har akkurat samme klokke.

mqcU8Pv.jpg


Har ikke noe å utsette på byggekvaliteten. Lenken virker solid og er ikke særlig skranglete. Det er kanskje ikke den mest behagelige klokken som finnes, men har blitt vant til den. Jeg synes den ser bra ut. Tror ikke jeg kommer til å bytte den ut så lenge jeg ikke finner en Seamaster til en grei pris.

Hvor kjøpte du den, forresten? Og fikk du en grei pris?
 
Hei,

Jeg er litt på utikk etter en kurrant diver til 10-15k, har sett på endel brukt, men synes kansje ikke godt brukte Seamastere uten servicehistorikk frister så veldig..

Har noen eid Oris tidligere og kan si noe om kvaliteten på disse? Tenker da på lenke, generell finish osv.


Det er en pen og populær modell du ser på, men se gjerne gjennom utvalget engang til :)

Jeg har eid noen Oris'er gjennom tidende og anbefaler gjerne Friends of Oris – Oris Watches Australia
De leverer til gode priser, har personlig service og har generelt et godt utvalg klar for levering.

Lykke til!
 
Hei, Trådstarter her.

Jeg bestilte på urverket.no til 9500,-
Eneste plassen jeg fant de hadde denne modellen og atpåtill var på lager (håper jeg)
Sier dette da jeg kun har fått ordrebekreftelsen og ikke noe shipping info enda.

Jeg vet ikke om prisen er grei, det er som sakt eneste plassen jeg har funnet modellen.

Om det viser seg at den ikke er på lager får jeg kanselere ordren og prøve å finne modellen en annen plass da jeg er litt utolmodig nå etter å ha vært uten klokke noen uker.