Oslo Ur-Service

Medlem
20. juni 2011
Sted
Porsgrunn
Hei,
Noen som vet om Oslo Ur-Service holder åpent?
Har levert inn en klokke til service, så har jeg prøvd å ringe, sende e-post og prøvd å tatt kontakt via skjema på hjemmesiden, men jeg får ikke kontakt.

Jeg begynner å bli litt nervøs.
ps! Jeg bor ikke i Oslo, så derfor jeg spør.

• Liker
Reaksjoner: Durian
De skal være åpne, men ser at de har hatt sommerstengt fra 8 juli til 8 august, kanskje det er derfor du ikke har fått svar?

begynner jo bli en stund siden 8. august, så de burde vel få ut fingern. ingen grunn til å ignorere kunder. med det sagt; når leverte du klokken @44106 ? og hva ble det avtalt?

Var aktiv på fb i går.
Screenshot_20220824-093307~2.png

Jeg sendte en henvendelse for litt over en uke siden vedrørende en Sinn 356 som går litt for fort. Hadde vært fint med en justering og sjekk, men fikk svar i dag om at de ikke gjør garantijobber for Sinn lenger, og at det enkleste for meg er å sende til fabrikk. Antagelig er det enklere å gjøre en sjekk hos en annen urmaker.

Jeg sendte en henvendelse for litt over en uke siden vedrørende en Sinn 356 som går litt for fort. Hadde vært fint med en justering og sjekk, men fikk svar i dag om at de ikke gjør garantijobber for Sinn lenger, og at det enkleste for meg er å sende til fabrikk. Antagelig er det enklere å gjøre en sjekk hos en annen urmaker.

Morsomt, jeg lurer på om Sinn er klar over det...
1662029576221.png

(fra Sinn sin hjemmeside)

Han skriver jo også i bildet over at de har SINN-klokker på lager. Skal han selge seg tom kanskje da?
Sist jeg var innom (for ca. et år siden) sa han at han skulle slutte å selge klokker og kun drive med service.

• Liker
Reaksjoner: holmby
@Smokeless I utgangspunktet ja. Kan likevel hende de ikke ønsker gjøre det, om verket er noe modifisert/endret fra urfabrikant. Skyldes nok at de da kanskje ikke får tak i deler om ødelegger noe "merkespesifikt."
Eksempelvis hadde IWC (i hvert fall en gang i tiden) modifisert 7750-verket til lavere gangreserve, for å spare slitasje på andre deler i verket osv :)

• Liker
Reaksjoner: Smokeless