Overføring av video til iPad?

Medlem
10. aug. 2011
Sted
Bergen
iPad og ITunes er ikkje noko eg set så veldig høgt - men prøver likevel....

Kona har ein iPad, og i morgon skal me ha ei transportetappe med småen i baksetet. Feste for iPad på nakkestøtte er montert og me nærmar oss klar for avgang.
Caprinos samlede verker er konvertert til MP4 format via Handbrake (for iPad les sjølvsagt ikkje same format som andre gjer).
Dei aktuelle klippa er lasta inn i biblioteket i iTunes (skulle gjerne hatt ein prat med Steve om dette programmet), og alt er gjort i henhold til boka (så vidt eg veit). Eg er betre på PC (mac er ikkje pc) og android.
Eg har logga meg sjølv på iTunes - eg har logga kona på iTunes - men ikkje f*om det er mogleg å få overført ein einaste film frå reisepcen til padda.
Eg har dratt dei over (med raudt kryss som resultat), har markert dei og bedt iTunes synkronisere - utan resultat...

Det burde fakerten meg ikkje vera så forbaska vanskeleg å overføra nokre få usle filer - sjølv om dei ikkje er kjøpt via iTunes til den forbaska fjøla....?

Nokon med gode tips?

Skål!

iPad og ITunes er ikkje noko eg set så veldig høgt - men prøver likevel....

Kona har ein iPad, og i morgon skal me ha ei transportetappe med småen i baksetet. Feste for iPad på nakkestøtte er montert og me nærmar oss klar for avgang.
Caprinos samlede verker er konvertert til MP4 format via Handbrake (for iPad les sjølvsagt ikkje same format som andre gjer).
Dei aktuelle klippa er lasta inn i biblioteket i iTunes (skulle gjerne hatt ein prat med Steve om dette programmet), og alt er gjort i henhold til boka (så vidt eg veit). Eg er betre på PC (mac er ikkje pc) og android.
Eg har logga meg sjølv på iTunes - eg har logga kona på iTunes - men ikkje f*om det er mogleg å få overført ein einaste film frå reisepcen til padda.
Eg har dratt dei over (med raudt kryss som resultat), har markert dei og bedt iTunes synkronisere - utan resultat...

Det burde fakerten meg ikkje vera så forbaska vanskeleg å overføra nokre få usle filer - sjølv om dei ikkje er kjøpt via iTunes til den forbaska fjøla....?

Nokon med gode tips?

Skål!

AVplayerHD tror jeg kan løse alle dine problemer

Problemet er at eg får ikkje overført filer til iPad via Itunes. Programmet du nevner speler vel av diverse ulike filmformat etter dei er lasta over til iPad?

VLC som Mathfjeld nevner er kommet tilbake i Itunes.

Lat ned og installer, når ipaden er tilkoblet må du velge VLC appen, da får du muligheten til å laste opp filer direkte til VLC appen. Du kan også drag and drop i samme feltet.

Handbrake er også et program du kan bruke til å endre videofilene til mp4-filer, da kan du legge de rett i filmmappa i itunes så kan du spille de av på iPaden.

Men VLC er vel både kjappere og enklere vil jeg tru.

Poenget er vel at man ikke skal dra filene over, men hake av for at mappen med filmene skal synkroniseres. Når iPaden er koblet i, velg "Filmer" øverst, der hvor det står programmer, bilder osv. Hak av filmene du vil ha over, og trykk "Bruk" eller "Synkroniser". Da mener jeg de skal legges over.
Lykke til!

Godt å høre at det er flere som har samme holdning til apple og itunes som meg :) Jeg har lastet ned CineXPlayer som jeg synes virker bra. Men det finnes en haug av avspillere på appstore som vil fungere minst like bra. AVplayerHD er nevt tidligere i tråden.

Gjør dette:

Gå inn på ipaden på itunes og velg "programmer"

1_zpsb9e5f8b1.jpg

Deretter screoller du helt ned til du kommer til "fildeling" og "programmer." Velg programmet du vil bruke. Her: CineXPlayer

2_zpsf396e9a6.jpg

Og så går du til høyre nederst der det står "legg til" og kommer inn på filmappene dine. Velg filmene du vil legge over og trykk "åpne." Der kan du velge alle formater som støttes av avspilleren din. Mer eller mindre alle støtter vel .mp4.

3_zps1b4b9840.jpg

Så går du inn i appen og velger filmen du har lastet over. Meget enkelt. Lettere enn det tullet med synkroniseringshelvetet til apple. Lykke til :)

+1 - bruker denne selv. Kombinert med AnyPlayer HD https://itunes.apple.com/gb/app/anyplayerhd/id461464604?mt=8 (som fungerer på lik linje) - men har noe bedre spekter på filformater.

Godt å høre at det er flere som har samme holdning til apple og itunes som meg :) Jeg har lastet ned CineXPlayer som jeg synes virker bra. Men det finnes en haug av avspillere på appstore som vil fungere minst like bra. AVplayerHD er nevt tidligere i tråden.

Gjør dette:

Gå inn på ipaden på itunes og velg "programmer"

1_zpsb9e5f8b1.jpg

Deretter screoller du helt ned til du kommer til "fildeling" og "programmer." Velg programmet du vil bruke. Her: CineXPlayer

2_zpsf396e9a6.jpg

Og så går du til høyre nederst der det står "legg til" og kommer inn på filmappene dine. Velg filmene du vil legge over og trykk "åpne." Der kan du velge alle formater som støttes av avspilleren din. Mer eller mindre alle støtter vel .mp4.

3_zps1b4b9840.jpg

Så går du inn i appen og velger filmen du har lastet over. Meget enkelt. Lettere enn det tullet med synkroniseringshelvetet til apple. Lykke til :)

+1 - bruker denne selv. Kombinert med AnyPlayer HD https://itunes.apple.com/gb/app/anyplayerhd/id461464604?mt=8 (som fungerer på lik linje) - men har noe bedre spekter på filformater.

Bruker cinexplayer utelukkende på grunn av subtitle muligheten. Den gangen fant jeg ingen andre med fungerende subtitle mulighet. Ser ofte på serier i senga, og må ha så lavt for å ikke vekke samboeren (følte en trang til å forklare grunnen for at jeg bruker tekst på film/serier) :)

Bruker cinexplayer utelukkende på grunn av subtitle muligheten. Den gangen fant jeg ingen andre med fungerende subtitle mulighet. Ser ofte på serier i senga, og må ha så lavt for å ikke vekke samboeren (følte en trang til å forklare grunnen for at jeg bruker tekst på film/serier) :)

Jeg bruker tekst - for da kan jeg spise ostepop :) nei fy..nå drar jeg tråden ut av tema. velvel.

Bruker selv Buzzplayer HD, men efter å ha lest tråden her så anbefaller jeg den ikke over noen andre og skal heller selv finne en ny spiller :)

Jeg bruker VLC, på tide at Apple slapp dem inn i varmen igjen :)

Veldig enkelt å både overføre og bruke, de leverer rett og slett.

Hvis du allerede bruker Dropbox (og det bør du jo av mange andre grunner...), så er det ganske enkelt og greit å smelle en .mp4-fil i en folder.

Du åpner så filen i Dropbox, så stjernemerker du filmen (så blir den lastet ned lokalt til iPaden) og da er det bare å titte i vel.
images

Takkar for alle tips:) Fekk det ikkje til i morges før avreise - men dette skal prøvast ut. Karius og Baktus SKAL inn på paden:)

Min erfaring er at iTunes må importere filene. Dette er et menyvalg. Da går det helt fint å få lagt inn på alle i-enheter.