- Medlem
- 29. april 2010
Hvis det er AP du har drømt om lenge, så bør du velge det. Spm er da chrono eller ikke.
Panda er den flotteste 26300. Men verket er ikke inhouse, og pusherne er ikke spesielt brukervennlige i mine øyne. 15300 har det "riktige" verket og det klassiske utseende.
15300 er den du skal ha. Spm er bare hvilken farve skiven skal ha
APen er heller ikke "god og rund" rundt armleddet. Jeg går vanligvis for "design foran funksjonalitet", med i denne prisklassen finnes det flere andre man kan legge pengene i.
Det er min opplevelse også. 15202 er langt mer komfortabel på hånda. (Det samme med 5711/12 om man vil over på PP...)
Kjøp 15300. Send penger til Wangensten, så får du klokke i retur Den har lenge vært drømmen din! Også den definitivt peneste, og attpåtil med et bejublet inhouseverk. VCen er sykt fin med perp cal, men da koster den 350´+... Chrono er klokkeverdenens minst nyttige komplikasjon, gå for det rene uttrykket. Så kan du spare videre til en klokke to til de røffe situasjonene i livet, eksempelvis en Panerai
15300/15400 er uten tvil utrolig lekkert. "Dessverre" må jeg si meg enig i det flere har nevnt før meg. Det er kjipt at et ur i denne prisklassen er vanskelig å stille korrekt. Vanntettheten er også et lite issue for min del, som @Fossdal også nevner.
Et sportsur bør ha en høyere rating enn 50m WR IMHO. Ikke at jeg hadde planer om å bade med den, men om man får en ufrivillig dukkert, er det kjent at hvertfall klokka er trygg.
Når alt dette er sagt, skal jeg fortsatt innrømme at jeg til tider savner AP´n
Høh? Chrono er klokkeverdenens minst nyttige komplikasjon?? Jeg bruker nå kronografen på de klokkene som har det både titt og ofte.. Minst nyttige komplikasjon må vel heller være månefase eller tourbillon, men de er jo også pene å se på
Enig i at det ikke er verdens minst nyttige komplikasjon, og at komplikasjoner ikke nødvendigvis er der for nyttes skyld. Selv har jeg aldri brukt chronoen på de chronoene jeg har hatt til annet enn å teste at chronoen virker fordi det er fascinerende og gøy Og innimellom pent å se på. I denne settingen står jeg nå allikavel for min uttalelse og anbefaler et rent uttrykk til en dressklokke som Lyngutt trenger!
Den er vel vanntett nok til en svømmetur med kidsa i Risenga. Det er ikke en dykkerklokke, men en sportsklokke.
Har ikke erfart det selv, men virker skikkelig teit og uattraktivt at klokken skal være vanskelig å stille på et så flott ur. Mekaniske ur går jo uansett feil, så hvorfor ikke vise feil tid med en gang den er stilt...? Lurer du på hva klokka er kan du jo bare se på mobilen
Viktigst er følelsene den vekker, og de er ganske unisont positive i klokkeverdenen