Oyster eller Jubilee til GMT Master?

Medlem
6. des. 2013
Jeg veksler litt mellom hva jeg foretrekker.

Jubilee-lenka er "gammelmannslenke" og litt flashy med de polerte midtleddene og siden lenken består av flere elementer, så fremstår den mer blingy. Denne lenka fremstår imidlertid mer tidsriktig til en GMT Master - selv om denne modellen ble levert med begge lenketyper når den var i produksjon.

Oysterlenka er mer nøytral og det at den er børstet gir den et mer nøytralt utseende - som direkte leder til at selve klokka (kassen, bezel, etc) fremheves mer enn med Jubilee-lenka.

Å ha både Oyster- og Jubilee-lenka gir en grei variasjonsmulighet.

11202537_451879268312215_1434598258_n.jpg

Jeg har aldri hatt GMT, så jeg er kanskje ikke kvalifisert, men jeg synes at Oyster er den klart kuleste lenken til Rolex sportsutgaver.

Syns jubilee lenken er litt mer spennende på en GMT, mest fordi man ikke ser det så ofte som oyster :)

Oyster var standard på 1675 helt til begynnelsen av -70 tallet, har Oyster på min -69 GMT og TT Jubilee på min -78 Nippledial. Jubilee lenka er mykere og mere konfertabel, tåler dog mindre juling før den strekker seg.

Jeg syns oyster var finest til Gmt de første årene jeg var klokkenerd. Etter å ha vært nerd i noen år så har smaken endret seg ;) Kanskje litt som nevnt ett par poster over, at ikke en ser det så ofte. At det er derfor det blir litt mer eksotisk liksom :)

Jeg har kun hatt eldre GMT og alle på jubilee. Jeg er nok av de få som gjerne kunne ha en nyere GMT på jubilee.
Om jeg skulle velge, så hadde jeg heller valgt begge lenkene og en klokke, enn 2 klokker :)

Er stor fan av begge varianter men når det er sagt nå har man jo gjerne noen subs liggende å slenge så hvorfor ikke jubilee på gmten?

DJ: Jubilee
GMT: Oyster.

Men jeg synes omvendt funker også, altså. Og vintage gmt er jo dritsexy med jubilee.

Aargh. Bytta ut jubilee i kveld til oyster, og plutselig så "er lenka der". Med jubilee er lenka "som luft". Får ta en second opinion i morgen. :)