På jakt etter første investering

Medlem
12. nov. 2012
Sted
Drotningsvik, Bergen
Jeg er på jakt etter min første klokkeinvestering, men er usikker på hvilke merker som anbefales til satt prisklasse.
Har lagt meg på opp mot 10 000,-.
Ønsker en klokke som ser bra ut, og som kan brukes til hverdags og kanskje en fest i ny og ne.
Har sett på klokker som Rolex Submariner, men de ligger en prisklasse over der jeg ønsker å være foreløpig :)
Noen som har tips til hvilke klokker (ala Submariner) som er å anbefale til under/rundt 10 000? :)

Setter stor pris på alle svar :)

-Regje

Da går du heller for tilsvarende i titan, ligger vel en på finn til 11 mener jeg. Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for ur uten chrono, mer for pengene da. Lykke til:)

Den blir puslete i forhold til en Seamaster synes jeg. Flott ur for all del men Seamaster er mye mer versatilt i mine øyne.

Ja jeg sverger selv til Seamaster men, correct me if I'm wrong, men LLD er vel nære 40mm noe som plaserer den på Subens Ø - bezel gjør jo litt dog

Ja jeg sverger selv til Seamaster men, correct me if I'm wrong, men LLD er vel nære 40mm noe som plaserer den på Subens Ø - bezel gjør jo litt dog

Hvilken størrelse ligger Seamasteren på?
Og jeg likt Longinesen godt også, men tror jeg starter med en Seamaster :)
Så får vi heller utvide samlingen om litt ;)
Fant og en Omega Seamaster GMT, denne kunne jo ligne på noe :)
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=38890320&kwUnica=omega seamaster

Redigert:
Fair pris på den når det gis garanti og den fått litt stell
Omega har gjort det meste riktig her

Men er det noen som har kjennskap til selgeren?
Briljantwatches hørtes litt lugubert ut :p
Men og som Chronodiver sa, så er denne uten chronos (hvis jeg har forstått rett? :p).
Den lignet litt mer på Submariner, og likte egentlig det bedre :)

Men og som Chronodiver sa, så er denne uten chronos (hvis jeg har forstått rett? :p).

Jeg har både handlet og ordnet service gjennom Briljantwatches, og kan ikke si noe annet enn at jeg er strålende fornøyd.
Han fortjente TOM en vinflaske til jul ;)

Brilijantwatches er vel en som kan anbefales varmt! Personen bak "internettshappa " er kjent i klokkemiljøet
som rolex Jonny. Jonny Rolex - DN.no

Evt så kan det jo hende mogens på forumet her kan klare å drive opp noe!