På sykehuset

Medlem
30. juli 2009
Snufs :cry:
Måtte i dag legge inn min forholdsvis nyervervede PO Chrono(2210.50.00), til doktor Per.
I løpet av helgen var den utsatt for en ulykke (mishandling). Da jeg skulle stille uret, kom jeg i skade for å ødelegge krona.
Det forløp som følger, skrur løs krona, drar ut og foretar de nødvendige justeringer. Presser så krona tilbake, og skrur den inn på plass, helt forskriftsmessig. Da med et oppdager jeg til min store forferdelse et lite ynk, (det er en tøffing, så det skrikes ikke fra den kanten), og det viser seg at krona har løsnet. Doktor Per kunne fortelle, at det så ut som gjengene var røket, og at den i værste fall ville bli sengeliggende i opp mot 6 uker, først til skikkelig utredning, deretter et kirurgisk inngrep, så må den må over på postoperativ overvåking, før den kan utskrives. Det er mulig å besøke den på sykehuset, men man vil jo ikke fortyrre fagfolkene når de arbeider.
Har noen av dette eminente forum`s medlemmer noen erfaring fra lignende?
Jeg kan ikke påstå at jeg brukte unødvendig vold, ei heller stumpe eller skarpe gjenstander.
Ligger det en svakhet i krona på denne utgaven?
Savner den allerede.

Har ikke hørt om det på akkurat den modellen, men leser på timezone at flere PO eiere har klaget på at kronen har løsnet. Vet ikke hva det skyldes.

Gjengene på en Tissot Seastar jeg hadde ble ødelagt en gang, men det ble fikset på garantien. Fikk den igjen etter 14 dager.