På utkikk etter en mer eksklusiv klokke

PKH

Medlem
1. jan. 2016
Sted
Akerhus
Et på utkikk etter en mer eksklusiv klokke enn jeg har pr dags dato, men jeg vil gjerne ha en som holder seg godt i verdi.

Har bl.a sett på en:
TAG HEUER
Aquaracer Chronograph

Noen som har kjennskap til hvordan den holder seg i verdi?

Kom veldig gjerne med forslag.

Holder seg dårlig fra nypris dessverre. Kjøper du brukt får du mye klokke for pengene. Veldig mange fine utgaver av Aquaracer familien. Selv hadde jeg valgt en uten chrono. Pga serviceutgifter som er større på chrono, reelt bruksbehov og fordi en kan tenke at jo mer komplisert et urverk er så mindre påkjenninger vil det tåle.

Flotte ur.

Mener og det fortsatt ligger en flott og sinnsykt bra priset TAG Heuer Aquagraph på salgsforumet her. Der får du kvalitet og noe få andre har til en svært billig penge (kjenner ikke selger men hadde kjøpt uret tvert hadde det ikke vært for mine monogamistprinsipper).

Holder seg dårlig fra nypris dessverre. Kjøper du brukt får du mye klokke for pengene. Veldig mange fine utgaver av Aquaracer familien. Selv hadde jeg valgt en uten chrono. Pga serviceutgifter som er større på chrono, reelt bruksbehov og fordi en kan tenke at jo mer komplisert et urverk er så mindre påkjenninger vil det tåle.

Flotte ur.

Mener og det fortsatt ligger en flott og sinnsykt bra priset TAG Heuer Aquagraph på salgsforumet her. Der får du kvalitet og noe få andre har til en svært billig penge (kjenner ikke selger men hadde kjøpt uret tvert hadde det ikke vært for mine monogamistprinsipper).

Takk for tilbakemelding.

Hva med Omega Seamaster? Holder de seg noe bedre?

Takk for tilbakemelding.

Hva med Omega Seamaster? Holder de seg noe bedre?

En Seamaster holder seg nok vesentlig bedre i pris, men som med de aller fleste nye klokker faller disse også i pris.
Kjøp brukt;)

Alle "ny-kjøpte" klokker vil falle i pris. Dårlig investering. Slikt handles for ren glede. (På den andre siden; Du tok vel ikke MC-lappen fordi du trengte et fremkomstmiddel? MC er også pur kjøreglede. Klokker er akkurat det samme.)

Derfor; Liker du TH Aquaracer, så er det den rette for deg. Når klokker synker i verdi kan en brukt betraktelig redusere ditt "tap" i forhold til ny-kjøp. Den som ligger her vil derfor (ved et eventuelt videresalg) gi deg et mindre tap som du må regne med.

Gå derfor for en klokke DU liker, og ikke tenk på videresalg. En fin klokke vil ALLTID kunne selges. Greit dersom du vil ha en annen... En brukt TH vil derfor gi deg mye glede. Og ved å handle brukt har andre tatt det store førstegangstapet. (Akkurat som på MC).

Husk at jakt og drømmen om neste klokke er halve moroa)

God jakt.

8