Jeg har for tiden en Longines Master Collection som jeg er ekstremt fornøyd med. Nå har jeg lyst til å bruke en billig penge på en robust klokke som tar seg bra ut på NATO-reim. Har sett meg ut:
1) Seiko SKX007 Diver modellen
eller
2) Seiko SNZH55 modellen
Jeg vet at nr. 2 ikke er en komplett dykker, men synes den er mer "elegant" enn nr. 1.
Hvis dere måtte velge mellom en av disse - hvem ville det vært og hvorfor?
Håper at dere her på forumet kan hjelpe meg med valget!
Min subjektive mening er en av SNZH modellene. SKX007 er nok en mer ikonisk modell, men jeg liker utseende på SNZH bedre.
Jeg tror min personlige favoritt er SNZH53.
Hvorfor SNZH? Fordi de ligner på Blancpain Fifty Fathoms! Man får kjøpt mods også, så de ser enda likere ut, men det syns jeg er å trekke den litt langt.
Uansett hvilke klokke du velger, så er jeg sikker på du blir fornøyd. Begge deler er mye klokke for pengene.
Takk for innspill!
SKX007 - noen tips for hvor man kan eventuelt kjøpe disse? Ser at begge er på creationwatches, men SKX007 er dessverre utsolgt.. Er ebay det neste valget?
Endte til slutt opp med å bestille en SKX007 fra Ebay, samt 2 stk NATO reimer fra Tidssonen Webshop.
Håper dette blir et morsomt tilskudd til samlingen!
Jeg har hatt en SNZH55 . Fantastisk flott klokke. Ja, definitivt en black pain hommage men det kan vel ikke være et drawback? klokka er super som den er, og du har muligheten å gjøre en fifty-five-fathoms mod med deler fra yobokies. Fantastisk mod og jeg angrer fortsatt at jeg solgte. Glasset er ganske spesielt også. Domed, med en veldig uvanlig akryl bezel insert. Snzh fremstår som litt kraftigere enn skx007 pga. de tydelige lugsene.
Skx007 er ikke noe vits å selge inn. Nok av folk her som går god for den. Den er rock solid og funker til alt.
Om du er dratt mot den "dressy" kvaliteten til snzh, men har problem med at den Ikke er en ekte dykker, kan du forsøke finne en skx031. Den har skrukrone, blanke indexer og er en hommage av submariner. Litt off-topic men den har litt fra begge leirer.
Som jeg skrev tidligere ble det tilslutt en Seiko SXK007 K versjonen. Bestilte gjennom ebay, og den ble fraktet fra Singapore. Tok kun 2 dager før den var fremme her i Oslo, noe jeg var veldig glad over. Vil takke for alle innspill på denne tråden. Nå venter jeg kun på NATO reimene som er bestilt fra Tidssonen Webshop, så ble dette helt knall! Legger også ved et lite bilde