"På'an igjen" Liten update 10.02

Medlem
1. des. 2010
Sted
Haugesund
Del 1

Hei igjen!

Da jeg endelig har fått solgt vekk mitt forrige prosjekt var jeg nødt til å hive meg rett inn i nye prosjekter! For dere som ikke allerede har fått med seg mitt forrige prosjekt kan det sees her: http://www.tidssonen.no/showthread.p...ledes-unboxing

Denne gangen ville jeg ha litt flere ur samtidig så jeg la ut en WTB post på salgs delen av forumet. Fikk raskt PM`er og valgte derfor å kjøpe! :D Urene lå godt planta i postkassen 2 dager etterpå(i dag) :D

Her er urene jeg gikk for denne gangen:

Certina DS-2
imag0102m.jpg

og en Certina Waterking
imag0105ep.jpg

Har lenge hatt lyst til å prøve ut en DS, så når jeg fikk det tilbudet var det ikke mye betenkningstid jeg trengte;)

Gikk kjapt i gang med å få DS fra hverandre:

imag0112r.jpg

Og gikk rett i gang med polering, her er jeg halvveis:

imag0114u.jpg

Og her er noen bilder etter full polering av kasse og børsting av topp partiet:
imag0121t.jpg

imag0127u.jpg

imag0128k.jpg

Kassen har en del "dings" i seg, så det ble ikke verdens beste resultat. Med nå har den iallefall høyglansen tilbake og fin børstet topp :D

Det var alt jeg rakk å få til i dag, kommer nokk en del oppdateringer her i løpet av uken:)

PS: om noen vet hvor jeg kan skaffe nytt plexi til en Certina DS-2 så si gjerne i fra:)

Del 2

Ja da ble det en liten update i kveld :D Etter en dårlig natt søvn, pga jeg følte jeg hadde gjort en alt for liten innsats i arbeidet med tanke på alle "dings" klokken hadde. Bestemte jeg meg for å gjøre en skikkelig innsats på klokka i dag!

Rett etter skolen kjørte jeg rett til nærmeste "håndtverk" kolonial, for å kjøpe det mildeste pussepapiret jeg kunne finne.
Endte opp med en type på 400 og en på 800. Så når jeg var vell hjemme var det bare å gå i gang med å ødelegge all arbeid jeg allerede hadde lagt inn i klokka :D

Etter litt pussing av toppen av kassen, kjenner jeg starter å angre da jeg ser poleringen sakte men sikker skrapes opp!
imag0114g.jpg

Ingen vei tilbake nå! Hele kassen maltrakteres!
imag0115o.jpg

Ferdig med massakren!
imag0123o.jpg

Så ble det gjort en grundig polering! Endte opp med dette :D
imag0116w.jpg

imag0117k.jpg

imag0122km.jpg

imag0129p.jpg

Kanskje vanskelig å se ut i fra bildene, men forskjellen var enorm! Garantert verd bryet!

Da gjenstår bare polering av krone siden og lokket! Lurer på hvilken strap jeg skal montere den til
når jeg er ferdig og ny plexi er i hus. Noen forslag?

-Oliver

satan for en forskjell, hva bruker du til å polere småriper med?
Dingsene er vriene å bli kvitt hvis de er dype ja, men wow for et resultat. gleder meg til å se klokken ferdig ;) keep up the good work!;)

Suverent Oliver.
Utrolig artig å se hva du klarer å til, fortsett gjerne.:p

Lykke til.

satan for en forskjell, hva bruker du til å polere småriper med?
Dingsene er vriene å bli kvitt hvis de er dype ja, men wow for et resultat. gleder meg til å se klokken ferdig ;) keep up the good work!;)

Tusen takk for hyggelige ord! Setter jeg pris på :D
For å polere bruker jeg en billig dremmel av typen biltema ;) Bruker også en "polishing Compound" på dremmel hjulet av typen hvit for rustfritt stål. Fås kjøpt over ebay, amazon osv. Funker utrolig bra!

Tusen takk for hyggelige ord! Setter jeg pris på :D
For å polere bruker jeg en billig dremmel av typen biltema ;) Bruker også en "polishing Compound" på dremmel hjulet av typen hvit for rustfritt stål. Fås kjøpt over ebay, amazon osv. Funker utrolig bra!

Javel, men jeg tenger mer til mitt bruk, på bittesmå hairlines osv, tror dremel blir litt overkill på de :p har du noen tips til det? på forrhånd takk :)

Foreslår at du endrer "på lavt plan" dette ble da meget bra.

Satser gjerne noen kroner på at vi har en urmaker på gang.....:p