Her kommer det vel en unboxing av en klokke kanskje ikke mange har noe forhold til. Kanskje ikke helt uten grunn.
Det startet her i slutten av november når jeg satt og kjedet meg på eBay. Der kom jeg over denne skjønnheten
Jeg vet at det ikke er noe særlig mye å spare på og jeg kommer mest sannsynlig til å flippe den en gang på nyåret, men jeg synes den så bra ut
Så bilder kommer her
Så dette er en Citizen Bullhead
Litt specs:
Produksjon startet i 1973 og holdt det gående til 1990.
Ble satt i produksjon og er nok inspirert av El Primero og Heuer Caliber 11 fra slutten 1960-tallet.
Den ligner mye på Seiko 6139 som nok var største konkurrenten.
Min klokke skal være i fra April 1977 i følge selger.
Det er et 8110 movement som sitter inni.
23 Jewels
3 Sub-dials
Ingen sekundviser, dag og dato.
Kassen måler
Bredde: 38,2 mm
Lengde: 42,7 mm
Høyde: 13,8 mm
Urskiven: 33,4 mm
Lugs: 18,2 mm
Så grunnen til at jeg kjøpte denne klokken ligger nok i det merkelige designet og at det er en flyback chronograph. For det manglet jeg i samlingen min
Klokken er ikke helt orginal som de fleste skjønner, den er fikset opp av en kar ved navn watchcooking på eBay som ca hver uke legger ut 4-5 nye "Bullheads" for salg, han har også en del Seiko klokker. Tok nøyaktig 10 dager å få den sendt hit på døren.
Får håpe dere liker den
Takk for oppmerksomheten
Det startet her i slutten av november når jeg satt og kjedet meg på eBay. Der kom jeg over denne skjønnheten
Jeg vet at det ikke er noe særlig mye å spare på og jeg kommer mest sannsynlig til å flippe den en gang på nyåret, men jeg synes den så bra ut
Så bilder kommer her
Så dette er en Citizen Bullhead
Litt specs:
Produksjon startet i 1973 og holdt det gående til 1990.
Ble satt i produksjon og er nok inspirert av El Primero og Heuer Caliber 11 fra slutten 1960-tallet.
Den ligner mye på Seiko 6139 som nok var største konkurrenten.
Min klokke skal være i fra April 1977 i følge selger.
Det er et 8110 movement som sitter inni.
23 Jewels
3 Sub-dials
Ingen sekundviser, dag og dato.
Kassen måler
Bredde: 38,2 mm
Lengde: 42,7 mm
Høyde: 13,8 mm
Urskiven: 33,4 mm
Lugs: 18,2 mm
Så grunnen til at jeg kjøpte denne klokken ligger nok i det merkelige designet og at det er en flyback chronograph. For det manglet jeg i samlingen min
Klokken er ikke helt orginal som de fleste skjønner, den er fikset opp av en kar ved navn watchcooking på eBay som ca hver uke legger ut 4-5 nye "Bullheads" for salg, han har også en del Seiko klokker. Tok nøyaktig 10 dager å få den sendt hit på døren.
Får håpe dere liker den
Takk for oppmerksomheten
Redigert: