Pam 000

Medlem
22. nov. 2009
Sted
Oslo
Hvor mye må jeg ut med for å få kjøpt en ny Panerai luminor base logo?

Er det mye penger å spare på denne klokken i london eller stockholm?

Om du ringer Bjerke i Oslo, 23 01 02 10, får du oppgitt gjeldende nypris i Norge.
Likeledes ville jeg ringt Nymans i Stockholm, +46 854 506 160, og fått noe å sammenligne med. Forøvrig er det stort sett kursen på £ / SEK som evt. gir en viss prisforskjell.

Hei,

Jeg har sammenlignet priser mellom Bjerke og Nymans i Stockholm (i høst), og her var det lite å spare selv med lav SEK kurs.
Virket som om svenskene hadde tatt høyde for kursforskjellen .... dessverre.

Tror du har mest å hente med en tur til UK. Det store spørsmålet er vel om du finner en AD som har den i butikk, så en ringerunde er vel lurt før du setter deg på flyet.

Ser forøvrig at en på finn.no selger en brukt Panerai Logo 00000. Den har ligget der en stund, så kanskje prisen er diskutabel .... ?

Lykke til med "jakten".

Tusen takk for svarenen!
Jeg hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe Breitling superocean steelfish, men jeg må innrømme at jeg har forelsket meg helt i denne klokken, noe som ikke passer så bra da jeg har en noe begrenset budsjett.
I og med at dette er mitt første ordentlige klokkekjøp har jeg igrunn bestemt meg for å kjøpe ny. Det høres kanskje dumt ut, men jeg vil på en måte at klokken bare skal være min og bare ha min "historie".

Jeg er veldig redd for at jeg må spare helt frem til febuar før jeg får råd til den:(

MEN.. den som venter på noe godt også videre!

Men hvilken syntes egentlig dere er penest av luminor base logo(pam000) og luminor marina logo(pam005)?

Ja jeg må si jeg har forelsket meg litt i den stilrene "no bulshit" skiven til 000.
Jeg regner med at urverkene er relativt like gode? Selv om 005 er sertifisert og ikke 000.

hphagen skrev:
Ja jeg må si jeg har forelsket meg litt i den stilrene "no bulshit" skiven til 000.
Jeg regner med at urverkene er relativt like gode? Selv om 005 er sertifisert og ikke 000.

Ingen grunn å dvele lenger,- hopp i det og bestill deg en 00000 !
Du vil neppe merke noen forskjell på de to urverkene, i det daglige.

Ja jeg får vel gjøre det! Må man betale når man bestiller eller betaler jeg når jeg henter den? Kan nemlig ikke betale før jeg får lønn, men det ville vært moro om det kunne ligget å ventet på meg da!

hphagen skrev:
Ja jeg får vel gjøre det! Må man betale når man bestiller eller betaler jeg når jeg henter den?

Fullt så enkelt er det dessverre ikke ! Først må du evt. finne en AD som har den inne...Evt. bestille den hos Bjerke i Oslo,- deretter vente, vente og mere vente.......Når klokken endelig ankommer, og du er nr én på ventelisten, blir du kontaktet. Du betaler ved avhenting. Normalt tar ikke AD'ene depositum, da det ofte er usikkert hvilke modeller som ankommer.
Ta en ringe runde til Nymans, Klarlund m.fl og sjekk om noen har din modell inne.

Det er ikke uvanlig med en ventetid på 6-10 måneder på enkelte PAM ! :cry:

Nå har jeg ihvertfall fått lagt igjen en forespørsel hos Bjerke, så skulle de ringe når de vet noe mer!