PAM 233 - Dot vs. am/pm

Sponon

Støttemedlem
Medlem
15. juli 2009
K-serien er regnet som the last dot dial på 233. Hvilken foretrekker dere?

Dot dialen er litt mer ryddig, mens am/pm dialen er lettere å lese natt/dag.
Jeg er litt i tvil selv.

Dot dial:

PAM233K-4a.jpg

Panerai%20PAM%20233%20K%201950%20Luminor%208%20Days%20GMT%2044mm%20Stainless%20Steel.jpg

AM/PM dial:

4434575818_4dac9c6fb7_o.jpg

Uten tvil dot. Selv har jeg en 233 i k serien og synes dette gir skiven en mye renere PAM look.
DSC00002.jpg

Hvis du er i tvil om det er dag eller natt er det nok på tide å legge seg uansett:p

Jeg liker "dot" bedre enn am/pm. Rett og slett fordi den blir renere og fordi det gjør den litt spesiell.
Go for dot!

DSC06993.jpg

Jeg liker begge godt, og vil vel normalt foretrekke en nyere klokke. Når det er sagt er det ingen tvil om at dotten gjør kler klokken meget bra.

GO FOR DOT!:p

Liker den lille detaljen med am/pm på skiva. Ikke forstyrrende i det hele tatt. Godt gjort av Panerai.
Ser ut til at jeg er alene om denne...heh.

Du er ikke alene, UJU.

Jeg er tilhenger av at less is more, men den nye skiva vokser på meg. Og, hvorfor prøve å skjule en komplikasjon mest mulig? Den gjør ikke såå mye av seg i mine øyne.
Tvert imot, når dot´n lyser fullmåne så synes jeg faktisk am/pm skiva er mer anonym.

Vanskelig valg....

Hmm.. er ikke doten tilbake? Mistenker det :)

Ikke sist jeg sjekket bildene på hjemmesiden til Panerai... Vet du noe vi andre ikke vet, DJM?

Isåfall vil vel AM/PM-dialen bli et uvurderlig samleobjekt om få år:p:p:p

Jeg sjekket hjemmesiden til Panerai nå nettopp. Bildene viser den gamle dot skiva.

Kanskje Panerai re-lanserer den nye skiva senere denne mnd på SIHH-messen?

På hjemmesiden til Panerai er det bilde av begge deler.. med og uten dot.