PAM 243 VS 305 - hjelp!

Medlem
8. okt. 2011
Sted
Lillestrøm
Hei!

Har forelsket meg i sub serien til Panerai, og det ligger an til kjøp av èn av ovennevnte modeller, gjerne brukt.

Jeg har lest en del om begge modellene, og har bra kunnsakp om forskjellene - men klarer ikke helt å bestemme meg.

Blir 47mm for stort? er innsyn på baksiden viktig? er eta-verk dølt og er in-house mest riktig? Er det kulest med eller uten cyclops? Er det mest riktig med 6 og 12-tallene på skiven? Hva med ss kontra titan?
Alt dette er smak og behag, så her må jeg selvsagt finne ut av hva som er riktig for meg, men det hadde allikevel vært greit å høre deres tanker rundt dette, slik at jeg senere kanskje slipper å tenke "nei pokker! DET hadde jeg ikke tenkt på!"

Saken er at jeg gjerne skulle prøvd begge modellene samtidig, noe som synes vanskelig.

PAM 305 kan bestilles hos Bjerke for 56K, mens PAM 243 nå kan kjøpes brukt hos Briljantwatches for 39K, se annonse:

Panerai Submersible Pam 243 - FINN Torget

Er dette en fornuftig pris? Jeg forstår at han driver butikk og skal tjene på dette.

Er dette modeller som flippes relativt ofte, slik at det er enkelt å få tak i - eller bør jeg kaste meg over annonsen til
Briljantwatches nå som denne først ligger ute??

På forhånd tusen takk for hjelpen!

Ærlig talt, er dette noe problem :confused:

305 = titan :(

243 = stål :)

243Tritium.jpg

PAM243 - så klart!

Redigert:
Uten å ha noen kunnskaper om de what so ever, legger jeg en knapp på 305. Bare en magefølelse:)

Du har jo også "la bomba" PAM87 som ligger ute på finn for tiden.
Den 243'en du viser til har vært på finn.no lenge, både fra en privatperson og nå fra briljant.

Har vært der.. Konklusjonen ble. Nei til titan!
Det er noe med vekten, følelsen og "kvaliteten" Pam skal være tung, massiv,stor og stygg:)
Da jeg hadde valget, og skulle velge min Pam Submersible, sto det mellom Pam 24,25, 87 og 243.
Jeg valgte først bort titan modellen. Den appellerte ikke til min følelse av en Pam.
De respektive modellene er i ss og alle flotte Subber.
Hvis valget står mellom 305 og 243 ville jeg gått for ss, dvs 243.

Eller 87:D:D med blå skive:D:D

DSC07543.jpg

IMO.

Trådstarter heller nå noe mer mot PAM 243, men ingenting er avgjort. Så nå lurer jeg på om 39K høres ut som en fornuftig pris for denne? (forutsetter at hairlines og ripe i glass ikke er fremtredene, men til å leve med).

Panerai Submersible Pam 243 - FINN Torget

Vil jeg med litt is i magen kunne gjøre en bedre deal ved en senere anledning? Send meg gjerne PM.

PS! Jeg kan tilby en norsk-kjøpt Rolex Submariner 116610LN i meget god stand i innbytte om noen sitter på en 243 eller 305 og har lyst på en forandring :)

Tacoking

Da har trådstarter fått tilfredstilt sitt klokkebehov for denne gang :)

Det ble en PAM243 fra Briljantwatches, som jeg byttet mot min Rolex sub 116610LN.
I tillegg fikk jeg en god slant i mellom :D Tusen takk til Jonny for en hyggelig og ryddig handel.

Så nå starter jakten på tøffe skinnremmer. Det er jo et hav å velge mellom der ute!
Noen som har gått løypa før meg som kan tipse om gode og rimelige steder??

Tacoking

Grattis. Synes du tok et fornuftig valg.

Når det gjelder remmer, er jeg veldig svak for Simona.
Utsøkt kvalitet, kjapp og bra levering.
Prisen er litt i overkant, men verdt det.

Di Stefano Straps

Gratulerer så mye med en lekker Panerai, merker det er mange klokker jeg har lyst på om dagen. 389 er nok den jeg brenner mest for.