PAM 328

Sponon

Støttemedlem
Medlem
15. juli 2009
Ble oppmerksom på denne etter en salgstråd som Sven Bertil postet. Synes 312 er noe av det peneste og tidløse uret jeg har sett (sorry Rolex entusiaster, høhø).
Og etter DJM postet en Submersible på lenke så ble jeg helt gira på Panerai med lenke, for det var en fantastisk combo!

Så ser jeg 328, og blir helt frelst. Og har noen spørsmål som jeg håper noen av dere panerister gjerne kan besvare.

1. Er dette basically samme klokke som 312 bare med lenke?
2. Er glasset på baksiden av safir eller vanlig mineral? Ikke at det betyr så mye, men kjekt å vite
3. Er P.9000 chronometer sertifisert?
4. Dersom man kjøper en 312, hvor mye vil lenka til 328 koste ny hos en AD?

Mvh. Thomas

1. Er dette basically samme klokke som 312 bare med lenke? Yes exactly!!
2. Er glasset på baksiden av safir eller vanlig mineral? Ikke at det betyr så mye, men kjekt å vite- Helt korrekt, samme som på 312, safirglass bakside!!
3. Er P.9000 chronometer sertifisert? Usikker, har jeg ikke tenkt over......pass!
4. Dersom man kjøper en 312, hvor mye vil lenka til 328 koste ny hos en AD? Hvis du kjøper en 328 så koster den trolig ca 8-10 ekstra enn 312...hvis du kjøper lenka løs så koster den trolig mer 10-12......men det kan muligens være forhandlingsbart på reservedeler!

Takk for svar, Sven Bertil ;)

Tror jeg må spare som "maen me jåen" til min nye grail! :mrgreen:

Hei Sponon!
Det er en nydelig klokke du har forelsket deg i!
Jeg deler din fascinasjon!

Jeg klarer desverre ikke å finne ut om den er c.o.s.c sertifisert, hverken i katalogen eller på nettet.
Men jeg har lest en review hvor det står at den ihvertfall går godt innenfor det som kreves av c.o.s.c!

Urverket er ikke COSC-sertifisert.

Derimot er det testet av Panerai etter strengere krav enn det COSC opererer med. Det skal vel medfølge et bevis som viser gangavvik osv. i forskjellige posisjoner for akkurat ditt urverk.

DJM skrev:
Urverket er ikke COSC-sertifisert.

Derimot er det testet av Panerai etter strengere krav enn det COSC opererer med. Det skal vel medfølge et bevis som viser gangavvik osv. i forskjellige posisjoner for akkurat ditt urverk.

Det er bra.. Har én klokke som er COSC sertifisert, og min Seiko Monster går mer nøyaktig :eek: Så COSC i mine øyne er egentlig kun et papir dokument!

En annen ting... Hvordan får modellene navnene sine? 312, 111, 177, 000 +++ Er det noe som ligger til grunn, eller er det bare vilkårlige tall som Panerai bruker?
De forskjellige årsmodellene får vel navne-serie slik som Rolex? Eller er jeg helt bak mål nå? :roll:

Ser jeg må bruke noe kvalitetstid med kaffe & snus å researche om historie, ulike modeller, teknologi, reviews +++ ;)