PAM 329 - er dette "nok" Panerai?

Medlem
13. juli 2013
Sted
Oslo
Jeg er jo Pam-n00b, og har endt opp i en situasjon der jeg muligens får en PAM329 i innbytte. Er dette en "riktig" PAM ift "DNA" osv for Panerai - som jeg har forstått at mange synes er viktig?

Og hva er realistisk bytteverdi for en 2015/strøken PAM329?

Kim!

329 er vel en 320, bare med lenke. Og 320 er vel som en 312, bare med GMT. Så jeg vil si at dette er en flott PAM. Lenke er kanskje uvant og litt feil. Men den er jo lett å ta av og erstatte med en rem. Forsåvidt kult med lenke også synes jeg da, selv om de fleste vil si at PAM er finest uten (noe som jo er sant..).

PAM312 ligger vel på 45-50 avhengig av tilstand, iallefall sist jeg sjekket. Så 50-60 kansje? Jeg er nok ikke den beste til å svare på priser på 329.

Edit: Men om du, som synes PAM er for stort, vil like en 329, det er jeg ikke sikker på. Den bygger ganske høyt pga automatisk verk.

MrMstone skriver mye riktig.....

Vil for egen regning tilføye at en PAM med den "nye" lenken ikke er verdt prisen. IMHO.
du absolutt ha lenke, bør du ha den gamle, med ledd som har samme profil som kronebeskytteren.

I mitt hode er PAM med ulike skinnremmer det eneste "riktige".
Men så er det dette med smak og behag... Lykke til med ditt endelige valg!;)

• Liker
Reaksjoner: MrMstone
Er litt enig med Gin, men er du en lenkemann, så er du det. Det er veldig fort gjort å skifte til en reim, og når du får brukt den litt, vedder jeg mye på at du ikke går tilbake til lenke på denne modellen:)