Pam 337

Medlem
26. nov. 2010
Innlegg
938
Sted
Bodø
Etter nesten å ha gitt opp panerai grunnet små håndledd, prøvde jeg forleden en pam 336 (rødt gull) som jeg falt pladask for, selv om stålmodellen 337 er den jeg vurderer.

En faktor er likevel markedet for en slik. Hvor stort prisfall kan jeg forvente når det er snakk om in-house med sandwich, selv om mange mener at 42mm radiomir havner i kategorien dameklokke?
 
Etter nesten å ha gitt opp panerai grunnet små håndledd, prøvde jeg forleden en pam 336 (rødt gull) som jeg falt pladask for, selv om stålmodellen 337 er den jeg vurderer.

En faktor er likevel markedet for en slik. Hvor stort prisfall kan jeg forvente når det er snakk om in-house med sandwich, selv om mange mener at 42mm radiomir havner i kategorien dameklokke?

Vår hobby kan du nesten sammenligne med aksjer, vanskelig å se trenden framover. Noen "aksjer" er lette å følge, les AP, PP, Rolex, Panerai og noen flere, disse kan selvfølgelig gå på en smell.. Varierer mye ut i fra smak og størrelse.

Utfordringen er ... skal jeg gå for en "ny" eller vintage, her er utfordringene ( kunnskapene) større på vintage som jeg ser det.

Uansett koker det ned til at du må ha økonomi til å tape 30-40%
Mvh Tom
 
Å tape 40% ved flipping av et ett-to år gammelt ur er ikke aktuelt, og det matcher forøvrig ikke forventningene på bruktannonsene her på sonen. Da kan man like godt kjøpe noe annet som ikke innebærer at man kaster et par tusen ut av vinduet i måneden.
 
Jeg vil tro at den betydlig mindre likvid enn fullsize Paneraier, i det minste. Det vil nok også påvirke prisen. Vil tro at prisfallet vil være som "vanlig" for ur, altså ikke som for Rolex, Patek og (mange fullsize modeller fra) Panerai.

Som deg synes jeg fullsize Pam blir litt stort, og vurderte lenge 337. På hånden gav den meg dessverre ikke godfølelsen, så det ble med tanken. Men et lekkert ur om det smiler til deg :D
 
Har du prøvd en 44mm Panerai? Jeg har ikke store håndledd, knappe 18 cm i omkrets, men min 359 på 44mm sitter som et skudd! :cool:

e46dc44d-8a68-473e-98d4-2833f834866a_zps8ae61ee8.jpg
 
Redigert:
Har du prøvd en 44mm Panerai? Jeg har ikke store håndledd, knappe 18 cm i omkrets, men min 359 på 44mm sitter som et skudd! :cool:

e46dc44d-8a68-473e-98d4-2833f834866a_zps8ae61ee8.jpg

Jepp, det gikk utrolig dårlig selv om den passet deg bra på bildet. Formen på håndleddet spiller inn, og 40mm er maks for min del for "vanlige" klokker.

Eneste grunnen til at 42mm 337- modellen passet var formen på kassen.
Har ikke prøvd 392 med 1950-kassen da. Skal til Bangkok om noen uker, så satser på de har en jeg kan prøve der.
 
Redigert: