PAM00288 VS Glashutte Senator Sixties Square Chronograph

Hvilken ville du kjøpt, PAM eller GO?

• Glashutte Senator Sixties Square Chronograph

Stemmer: 0 0,0%
  • Panerai 288

Stemmer: 0 0,0%

• Antall stemmer
    0
G

Guest571

Guest
Er i tenkeboksen om dagen og har lyst på en ny klokke, valget står akkurat nå mellom Panerai 288 og GO Senator Square Chronograph.

Hva mener folket her inne? La oss si at prisen er helt lik.

Først ut klokken med det lange navnet:
Glashutte Senator Sixties Square Chronograph
i_1604_3934023204_SixtSquChrono_St_img.jpg

Ryddig skive, ikke for mye tullball, rett og slett lekker, en klokke som passer perfekt til en mørk dress, kanskje ikke like mye til jo sneakers og singlet.

Så har vi Panerai 288:
pam00288.jpg

Litt mer på skiven, litt større og naturligvis litt mer sporty, jeg er en som kun bruker dress på julaften, så at den ikke smyger seg under skjortekanten er ikke så farlig.

Det smerter meg å måtte stemme på PAMen her, da GO generelt ligger en divisjon over Panerai IMO.
PAMen ser rett og slett kulere ut.
Hvis jeg skulle hatt meg en GO ville det nok ikke vært denne.

Jeg gikk for Panerai'en. Rett og slett fordi den er dritkul. Men, den er jo mye større enn de klokkene du har per dags dato.

Stemte på panerai, kun ut i fra design og utseende... Skulle jeg hatt en GO så hadde det nok vært en annen modell...

Skjønner det ikke er så mye cred for GO å hente med denne modellen, jeg har prøvd noen GO hos Tidemann, men har alltid vært noe som har skurret litt, blir rett og slett for fine til mitt bruk. Med denne modellen føler jeg at de har lagd noe litt røffere enn hva jeg har sett tidligere. Det første som slo meg når jeg så den var jo såklart at den liknet veldig på Radiomir.

Noen som skal på nurk i morgen som har en Radiomir 44 eller 45mm?

GO - lett!

Liker store dykkere, men synes ikke kronografer skal være så massive. Nesten så 42 mm også blir for stort.

Måtte stemme på Pam 288 her, dog GO ser kanskje bedre ut med hvit skive? Synes det meste funker til dress så lenge reimen matcher antrekket :)

Gir en stemme til PAM 288:)
gamlebilderlastaned2405122.jpg

Stor klokke, men Radiomir utførelsen gir den et ganske elegant preg IMO. Men er jo selv partisk..;)

Pam 190/183 yter dressen mer rettferdighet. Nå var jo ikke det alternatvet. Siden du er på jakt etter en chrono, hva med en 196? 288 ble finere jo mer jeg studerte skiven samt bildet over til j.cat.. Glashutte Senator er uberlekkert, close call.. Siden kun dress på julaften sier bauge at må det bli panerai !! :D

main.php

Jeg prøvde GO-en i går faktisk! Den er kjempekul, og satt som et skudd. Skulle gjerne sett at den hadde dato, riktignok. Stemmer uansett på GO-en, jeg likte den veldig godt.

Såvidt jeg vet har du ikke en jobb der du går i dress/skjorte til dagen. Hadde du hatt det ville jeg gått for GOen.. Den er et perfekt jobb-dress-ur. På julaften og alle black tie events ser det bare teit ut med en chrono...

I ditt tilfelle ville jeg altså valgt pamen... Når du har fått jobb med dresskrav ville jeg gått for GOen.. :D

Time will show boys! Nå begynner jeg ikke på mastern før til høsten, så noe jobb med dress kommer nok ikke med det første.

Skal innrømme at PAM 355 også er lekker, dog 10k dyrere.

Skulle også gjerne sett at GO´n hadde dato, men det er ikke et must. Eneste mustet jeg har hva angår klokker er egentlig mørk skive, med unntak av DD´n min da:p Jeg får vel gå innom Bjerke en dag å se hva de har på lager.

Normalt ville jeg nok foretrekke GO foran Panerai.
Men i dette tilfellet heller jeg mot Paneraien.
Jeg synes til og med at argumentasjonen rundt om man går i dress eller ikke blir feil.
Styrken til Radiomiren er, etter min mening, nettopp det at den passer alle anledninger og påkledninger. Jeg synes den er styggpen, liksom.
Det gir den en sterk cool faktor, samtidig som den er mer elegant utformet enn Luminorene.:cool:

(For en elendig retorikk jeg kom med her. Hahaha. Helt nisse. Radiomir driver og sniker seg innpå meg... Hjelp. Jeg trenger hjelp.)

Jeg måtte selv stemme PAM 288. GO´n er desverre ikke barsk nok. Har prøvd 288 to ganger nå, dette er en klokke jeg merker jeg har lyst på. Eneste jeg er litt skeptisk til er å legge 50000 på bordet for et standar ETA. Heldigvis er det ikke synlig fra baksiden.

Om det blir kjøp må jeg først flippe en klokke som er 9mm mindre, så blir nok litt forskjell på armen, men som Anders så fint overbeviste meg om her om dagen, ikke noe problem ved å selge en klokke man relativt lett kan kjøpe tilbake igjen.

Eneste jeg er litt skeptisk til er å legge 50000 på bordet for et standar ETA. Heldigvis er det ikke synlig fra baksiden.

Mulig jeg er helt sprø i hodet mitt, men jeg ville aldri betalt 50' for noe med en 7753.

I den prisklassen vil jeg ha in-house kjenner jeg.