- Medlem
- 30. juli 2014
Igjen er det et spørsmål om hvor du kommer fra. Jeg hadde et enda høyere, tyngre og mer bråkete ur (Breitling SOC) - så for meg ble det faktisk en forbedring på alle parameterne da jeg gikk over til 312.
Men har du hatt et tynt dressur, vil nok dette føles som en markant overgang. Det har jeg ingen problemser med å forstå.
Men har du hatt et tynt dressur, vil nok dette føles som en markant overgang. Det har jeg ingen problemser med å forstå.
Først og fremst vil jeg si at jeg synes 312 føles ut som en MYE større klokke, den er tyngre, høyere, mer firkantet. Så det må man være OBS på. At Luminor er en mer behagelig klokke å ha på sammenlignet med Luminor 1950 er min erfaring.
Samtidig fikk jeg litt turnoff av 111'en min etter en stund, bla. fordi kompisen min med en klokke til 2000kr hadde "samme" verket (Ja vet at det er modifisert av Panerai, men fortsatt i utgangspunktet et billig verk) samt at manuelt opptrekk er ikke min greie, syntes det var mer slitsomt enn sjarmerende å drive å skru opp klokken annenhver dag.
Alt i alt følte det var en stor oppgradering å gå til 312.
Kasseformen på Luminor likte jeg, så en 510 for eksempel kunne jeg ha vurdert hadde den vært rimeligere.