Pam392, eller?

Medlem
1. nov. 2013
God ettermiddag,

Jeg er for tiden svært luren på om jeg skal forsøke å gå til anskaffelse av en Panerai. Liker svært godt utseende på klokkene. Spesielt nevnte modell. I alle fall på bilder, da jeg har tilgode å få sett en "live". Livet på landet og alt det der..

Noen som har erfaring med modellen jeg er på leting etter eller eventuelt har andre forslag? Er rimelig sikker på at jeg må begrense størrelsen til 42mm. Bør helst være godt på vei økonomisk ved å selge en Explorer 1 også, i den grad det lar seg gjøre.

Brukt-markedene jeg har trålet har ikke akkurat vært fult av nevnte modell, men jeg har muligens lett på feil plass.

Håper noen her har peiling og kan peke meg i riktig retning :)

En helt grei stål PAM med et pålitelig tre-dagers verk, men kanskje i minste laget? Kom på markedet i 2012, og det bør finnes eksemplarer som du kan kjøpe brukt til en grei pris....
D.v.s. rett under NOK 50K?

Men som sagt, kanskje i minste laget.....

Anyway, lykke til!

image.jpeg
image.jpeg

Jeg mener 42 mm er helt riktig størrelse om du ikke har behov for å kompensere for noe annet :)

Jeg skrev noen ord om størrelsen på klokken her http://www.tidssonen.no/forum/threads/tredje-forsøk.34468/

• Liker
Reaksjoner: Maskinisten
Alt av store klokker som har vært innom i mitt eie har forsvunnet ut igjen. Så i utgangspunktet er vel ikke Panerai tiltenkt meg. Likevel klarer jeg ikke helt å legge bort tanken om å prøve. Da har jeg således konkludert med at en gyllen mellomvei må være tingen - 42mm.

Dine bilder @TomB, summerer vel opp mine tanker, Exploreren må nok vike :)

Da gjenstår det å finne et flott eksemplar til en overkommelig pris. Skulle noen tilfeldigvis snuble over et pent eksemplar, gi gjerne en lyd :)

• Liker
Reaksjoner: TomB
Hvor lang er lug til lug på 312? Av bilder på nett ser det også ut som at høyden på 312 kontra 392 kan bli en avgjørende faktor.

Alternativt til 392 kunne kanskje vært noe Randomir i 42mm. Men det begrenser seg kanskje litt med et budsjett på 45-50'?

Hvor lang er lug til lug på 312? Av bilder på nett ser det også ut som at høyden på 312 kontra 392 kan bli en avgjørende faktor.

Alternativt til 392 kunne kanskje vært noe Randomir i 42mm. Men det begrenser seg kanskje litt med et budsjett på 45-50'?
Lug til lug på 312 er 53,8 mm og høyden er 18 mm :)

Takk for info :)
Høyden høres egentlig ikke så ille ut i forhold til størrelsen. Nå ble jeg mer usikker på lug til lug lengden. Det er i tider som dette en skulle holdt hus i byen med muligheter for å prøve o_O

392 er nydelig, jeg var lenge inne på tanken selv. De hadde en inne på Bjerke i lengre tid, jeg tror den var noe tungsolgt. Jeg siklet på den flere ganger, men fikk ikke helt godfølelsen av 42mm Panerai i prinsippet... Leste mye en periode rundt på nett, og fikk også litt inntrykk av at det var svært delte meninger om dette.

Selv gav jeg opp å finne den perfekte Panerai. De har gjort det vanskelig å finne den perfekte klokken. Man må kompromisse nesten samme hva en velger. Jeg gav opp 1950 kassa, gikk for en 112. Slutter likevel aldri å kikke.

Nå er det ikke andres meninger som betyr noe, men dine. Kjør på! Send meg PM når du skal selge den ;)

Bør absolutt handle på egne premisser, ja :) Jeg er nok litt for usikker til å handle nytt når det kommer til Panerai enda. Og det renner ikke over av denne modellen på K/S her heller. Er vel ikke mange av de på berget i det hele, kan det se ut til. Det er jo unektelig en pen klokke å se på på bilder. Hvordan den ser ut på mitt håndledd, gjenstår å se.

Har absolutt vært innom tanken. Hvor mye tynnere blir lommeboken om en går for en pent brukt 512?

Må si som det er at jeg ikke aner. Lenge siden jeg fulgte med aktivt slik.

Men er det noe som er irriterende så er det lommebøker som er vanskelige å lukke.

For full lommebok er nok en problemstilling jeg ikke har kjennskap til:)
Det er jo kjedelig å stå i kø, komme frem, for så å være han der "ikke godkjent" typen :rolleyes:

Italienske utsalgssteder har lang erfaring ved å la denne slags kunder gjøre oppfor seg ved arbeid.

Noen som har sånn ca pris på en ny 512 hentet ut fra norsk AD? Bjerke tar seg god tid med å svare på mail. Ser de ligger fra 40' til godt over 55' på chrono24.

Mener 512 ligger et sted mellom 67-69' hos Bjerke. De er vel ikke kjent for å gi % i avslag, så rent prismessig bør den være mulig å oppdrive noe rimeligere fra chrono24. Går an å vente til en brukt dukker opp her hjemme, men har enda tilgode å se den på bruktmarkedet i Norge.

Har faktisk nylig sett en strøken og komplett 512 på danske nettsider til under NOK 55K.
Bruker disse nettsidene ofte, da det gir meg mulighet til å handle F2F i København, samt at de har et større utvalg av brukte Panerai enn her hjemme. Enkelt og greit.
Sender nettadresser til deg i PM @jonhan3