Panerai 1312 stopper

Medlem
10. nov. 2008
Sted
Ski, Akershus
Hei,

Jeg har hatt en 1312 i eie i snart 6mnd, og av og til har jeg opplevet at den stopper over natten (Det har hendt 2-3 ganger). Det kan godt hende jeg har vært i lite aktivitet den dagen, men med 72 timer reserve skulle vel det være uproblematisk?!
Dette skjer aldri med min Rolex sub eller Omega Seamaster, uansett aktivitetsnivå. Er Panerai litt dårlig på automatisk opptrekk? Burde jeg ta den tilbake til AD for en sjekk?

Jeg hadde forsøkt manuelt å trekke den helt opp - og så latt den ligge rolig til den stopper, slik at du får sjekket at gangreserven er på ca. 72 timer.
Er dette OK, trekk da opp uret med ca. 20 turns som burde være ca. "halvveis", ha uret på armen en hel dag MED MYE AKTIVITET, la det så igjen ligge rolig igjen for å se om gangreserven fremdeles er ca. 72 timer.

Du vil da få vite om noe er feil og om dette skyldes auto-opptrekket.

Jeg får prøve det. Takk for tips.
Er imidlertid litt usikker på hvor mye jeg skal trekke den opp da jeg ikke hører klikk fra "clutchen" ved fullt opptrekk. Har du noen ide om hvor mange ganger jeg må vri?
Med Rolex hører jeg det tydelig (vanligvis rundt 40 + omdreininger om den har løpt helt ut) når clutchen kobles inn.