Panerai 352

Havvo

Støttemedlem
Medlem
22. sep. 2011
Sted
Bergen
Hva synes folket om denne modellen? Og hva er riktig pris? Det ligger en på finn.no jeg vurderer...

Fin klokke, men noe høyt priset IMO.
Chrono24 - 2012 modell fra ca 40K + frakt + mva

Ellers er det vel BRIO som har aller best greie på Panerai her inne, så du bør kanskje vente med å konkludere til du har hørt noe fra han.

Klokken er helt knall den! Noen vil mene at titan ikke stemmer, andre vil mene at det funker fint - du må nesten bestemme selv. Min mening er at Panerai behandler titan så det ser supert ut, og den lavere vekten er en fin bonus. Dette er uansett ikke lettvektere.

Ikke se deg blind på "lokkeprisene" på Chrono24, men det er riktig som MM sier at den er priset litt stivt. Den bør under 50.

Jepp, jeg er klar over at den ligger for høyt. Så det blir i tilfelle hvis vi kommer til noe enighet der. Takk for innspill så langt.

Pam352

Det vil alltid være ulike meninger om det du spør om,- har du lyst på den, så kjøp den! :eek:

Om du ønsker min mening, kan jeg tilføye mitt synspunkt;- du bør kunne få en tislvarende komplett modell for godt under NOK 49K. (Fra et Europeisk land)
Dessverre vil alltid en påsatt lenke på en PAM gjøre den uforholdsvis dyr....At det i tillegg er den nye typen lenke, gjør ikke saken bedre. Som kjent, har den forrige lenken buete ledd à la buen på kronebeskyttelsen, noe som gjorde lenken ekstra attraktiv.
Noen ggr kan det faktisk lønne seg å kjøpe klokke og lenke separat. Gammel lenke passer ikke, sånn uten videre på den modellen....

Til slutt må jeg understreke at modellen er i titan :(

Ikke misforstå, titan er et utmerket materiale i f.eks fly- og ubåtproduksjon, smykker o.l., men ikke til en PAM. IMHO.
Men smak og behag er sjelden lurt å diskutere,- lykke til med et evt. kjøp! :rolleyes:

Jeg må bare få tilføye at min mening er at den nye lenken er mye bedre og finere enn den gamle:) Uansett vil du sikkert få den over på en frekk hvit pyton ganske kjapp allikevel;)

Takk for svar alle sammen. Holder på å tenke. Hvilken modell vil du anbefale hvis jeg skal kjøpe en helt ny Brio? Med dato. Er ikke 320 veldig populær? Er det bare Bjerke som har PAM i Norge? De ødelegger lugsene, så er ikke lysten på å handle der..

Takk for svar alle sammen. Holder på å tenke. Hvilken modell vil du anbefale hvis jeg skal kjøpe en helt ny Brio? Med dato. Er ikke 320 veldig populær? Er det bare Bjerke som har PAM i Norge? De ødelegger lugsene, så er ikke lysten på å handle der..

Kun Bjerke som har Panerai agenturet i Norge. Det er normalt intet problem med ødelagte lugs eller annet hærværk ved klokker kjøpt der. Har riktignok hørt noen historier om den slags, men det er unntakene!

Det er egt. ganske kort vei til AD'er i København eller Stockholm, da blir det straks bredere valgmulighet av de ulike modeller.

Et GMT, som PAM320, er greit om du liker mange visere på skiven og / eller reiser ofte mellom ulike tidssoner. Modellen har bl.a. 1950 kasse, noe som gjør den modellen attraktiv. Som de fleste andre med samme kasse.

Som kommende Paneristi, kan du utmerket handle en PAM som er komplett og strøken, her på vår salgsside og på finn.no.
To andre skandinaviske salgsfora jeg vil anbefale, er: Vintageure.dk - vintage ure brugte ursiden watches Rolex Omega Fortis Fortis Jaeger Panerai IWC. og Timegeeks by Kristian Haagen. Masser av fine PAM der!
Lykke til!

Redigert:
Jeg er veldig fornøyd med 320. Den er i prinsippet en 312 om du gjemmer gmt viseren. Pr nå har jeg stor glede av gmt og elsker klokken.

På tal om timegeeks....vad har skjedd med salgsforumet på den siden???

Finner jo kun artikler, redaksjonelt å annet......ikke noe feil med det, men jeg savner å cruise in på TG.DK å sikle litt på nye prosjekt......

Jeg har fått tilbud om 352'en til 45 tusen. Er dette en bra pris? Må si jeg liker veldig godt den tobacco skiven....

hvor får man tak i skinnremmer til disse? og hva er ca priser? Noen som har noen til salgs forresten? (et starter kit?)

Det ligger et utall linker på Paneraiforumet om du kikker litt. Det er uendelig med dyktige produsenter; Simona, Toshi, Micah, you name it :)

Løp og kjøp :)

Spennende @Havvo ! Har du bestemt deg, eller fortsatt i tenkeboksen? Ja, det er kun Bjerke som har Panerai i Norge. Gleder meg til bilder :)