Panerai 392- P.9000 urverk -støy?

Tek

Medlem
4. mai 2013
Hei!
Jeg får levert min nye Panerai 392 fra Bjerke nå i slutten av desember. Registrerer at enkelte kommenterer at dette P.9000 urverket støyer mye? Noen som kan bekrefte/ avkrefte dette?

Hei:)

Vil starte med å si at det er et utmerket valg av klokke. Jeg har selv en 312, og er svært fornøyd med min.

Jeg har bare eid min i noen uker, men kan ikke si at støy fra urverket plager meg noe nevneverdig. Ja, man hører rotoren godt om man går inn for det; f.eks. gjennom bråe bevegelser i et ganske stille rom.

Ikke noe jeg legger merke til ofte med vanlig bruk:) Bare å glede seg!

Jeg kan ikke legge merke til noe støt på min 312 /p.9000. Kanskje litt hvis man sammenligner med 3135 fra Rolex, men ikke i nærheten av ETA 7750.

Utmerket valg av klokke som nevnt! Slapp av og kos deg med den "levelige" størrelsen! :)

Ikke noe støy fra P900x verkene nei. Mitt P3000 verk derimot, det høres ut som et middels stort atomkraftverk. Jækla tøft med litt lyd spør du meg..

Min erfaring er at man kan høre rotoren ganske godt på p9000, men bortsett fra det er den veldig stillegående. P3002 derimot hører man mer fra. Vet ikke om det er pga kasse og vanntetthet, eller om det er selve verket som jobber med høyere volum.
Nå har jeg lagt meg for kvelden, mine paneraier ligger ved siden av meg på nattbordet, 328 ligger stille og rolig, ikke en lyd. 423 derimot, vugger meg i søvn med sin hypnotiserende tikking:)

Gratulerer med nytt ur!

Det er kun to klokker jeg kan høre når jeg står i dusjen - klokkene ligger på benken - og det er Oysterquartzen til kjerringa og min 372. Synes forresten at jeg hørte lyden av 372'n her om dagen, så det er mulig de har fått liv i den igjen i Amsterdam.

Har ikke lagt merke til noe lyd fra P9000 verket i min pam , men derimot urverket i min Sub 114060 hører jeg innimellom godt ( ikke på armen ) det virker som det er avhengig av underlaget (en slags resonanse) hvor den ligger ?!

Er jo store forkjeller fra verk til verk. Valjoux 7750 er jo kjent som litt av en bråkebøtte, og har i tillegg den umiskjennelige "wobbelen" fra en noe vel ivrig rotor. Autotractor verket i min JLC Dualmatic vil jeg si minner veldig om 7750 rent støy og wobble-messig. 3135 hører jeg knapt før jeg holder klokken inntill armen. P9000 vil jeg si er hakket mer merkbar i typisk stille-skal-sove situasjoner, men på ingen måte noe jeg har tenkt på som et urverk med mye støy. Men det er en merkbar lyd fra rotoren om man feks beveger hånden raskt, dog ikke akkurat plagsomt høy. 392 vil nok avgi noe mer støy enn 312 fesk, pga mindre kasse/stål. Men kan aldri tenke meg at det er noe man merker særlig:Denjoy!

Jeg synes ikke det veket støyer noe nevneverdig. P3000 derimot som jeg har nå støyer veldig. Men det er bare sjarm :)

Jeg har 305 med P.9000. Jeg hører rotoren temmelig godt, men det syns jeg bare er helt passende til en tøff klokke som det :) Når den ligger i ro, så hører jeg imidlertid ingenting.

Hva er forskjellen på 312 og 392? Fra bilder på google er det kun 9 tallet jeg klarer å se som er forskjellen?

Bare lurer fordi en liten fugl sier at Panerai blir nestemann i samlingen ;)