Panerai 40mm

Medlem
6. juli 2010
Innlegg
498
Sted
Oslo
Er det noen som har en Panerai på 40mm her inne, som hvis mulig kunne lagt ut noen wrist shots?

Eller er det bare jenter som har lov til å bruke den størrelsen? ;)

/M
 
Er det noen som har en Panerai på 40mm her inne, som hvis mulig kunne lagt ut noen wrist shots?

Eller er det bare jenter som har lov til å bruke den størrelsen? ;)

/M


Det er ingen PAM i 40 mm her inne.
At least; - ingen står frem og forteller deg det. Tror uansett ikke det er særlig trangt om plassen i det skapet...;)

Jeg var i en litt tidligere fase på min horologiske reise - og derav i et høyst forvirret øyeblikk - i sådan tenkning. Vurderte en PAM på 40 mm. Etterhvert kom sanningen for en dag; - kun PAM 44 mm duger.
Men er du dead-set for en på 40, så kjør på! Det er du som skal like uret. Ikke alle andre.

Forøvrig har jeg sett jenter med kun 44 mm. Snasent. :p
Men 40 mm er sikkert pent på gutter også.
 
Det var egentlig de svarene jeg forventet meg :D

Jeg har forstått det på flere; "skal du ikke 44mm og opp, så finn deg et annet merke!"

Den sklir lett under skjorta altså?
 
Det blir vel neppe aktuelt for meg i edru tilstand å kjøpe en Panerai, men om jeg i promillesurfende vanvare skulle finne på å bestille en, ville det temmelig sikkert blitt en 40mm. Så fikk jeg heller tåle å få min seksualitet trukket i tvil på GTG. Jeg har prøvd et par 44mm, og på mine håndledd kunne jeg like gjerne strappet på meg et vekkerur. (Når sant skal sies synes jeg vel de ser slik ut på de fleste andres håndledd også - de er ikke bare for store, men det er min ydmyke mening at proposjonene minner mer om en hockeypuck enn et armbåndsur.)
 
Vel, jeg har håndledd som et barn og 44mm ser helt latterlig ut på meg. Fikk derimot prøve en PAM049 hos Bjerke i Bergen for en tid tilbake. Den var griselekker (men ville nok likevel valgt PAM048). Den står på ønskelisten min om det er aldri så mye å banne i kirken ;)
 
Hehe.

1950 er vel relativt ok og få under dressen, men de fleste klokkefrelste leverer sine skjorter til skredder for noe videre erme på venstre arm.


Om jeg skal være litt slem med deg... Ikke tenk på luminor 40mm.. men med puslete håndledd kan det tenkes at Radiomir 42mm kommer til å se perfekt ut?
 
Hehe.

1950 er vel relativt ok og få under dressen, men de fleste klokkefrelste leverer sine skjorter til skredder for noe videre erme på venstre arm.


Om jeg skal være litt slem med deg... Ikke tenk på luminor 40mm.. men med puslete håndledd kan det tenkes at Radiomir 42mm kommer til å se perfekt ut?

Ja, den kan kanskje være noe. Får nok ta meg en tur til Bjerke å prøve litt i morgen.
Ja, før Eton begynte med to knapper, hadde jeg de hos skredder.
Men nå kan jeg ha høyre armen på den innerste kanppen og venstre på den ytterste.
 
Knapper...? Hva er det du sikter til? Disse plastgreiene man skal klippe av ved anskaffelse? Har hørt ordet før, men klarer ikke helt feste seg hva du mener.
 
Knapper...? Hva er det du sikter til? Disse plastgreiene man skal klippe av ved anskaffelse? Har hørt ordet før, men klarer ikke helt feste seg hva du mener.

Jeg er faktisk relativt fornøyd med blandingen Eton bruker. Greit at det ikke er ren perlemor, men de holder seg godt og ser bra ut. Kan jeg se eksempel på en ¨modifisert¨ Eton? :)
Jeg er åpen for å bytte ut jeg.
 
helsonmansjett.jpg


vanlig uten knapper, men med mansjetthull. Litt større erme slik at helson 45mm kommer under.. Sharkdiver er ganske høy også.
 
Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener her. Du har ikke fjernet knappene og bruker c.links? Eller mener du at du har fjernet knappene og byttet til perlemor?
For meg ser det ut som på bildet at du bruker knapper?

Blir litt feil tråd å diskutere dette i kanskje! ;)
 
Da er jeg med her :) Nå kommer alle Eton sine modeller med hull til mansjettknapper, som sikkert er en god nyhet for mange. Så nå er det bare å klippe av knappene og kjøpe seg disse
9083R5_001.JPG
 
Om jeg skulle kjøpt Panerai hadde det blitt 40mm. Håndleddene og min smak i forhold til hvordan en klokke skal se ut på armen tilsier at det er det eneste alternativet for meg.

Resultatet er at jeg ikke har kjøpt Panerai.
 
Vurderte en 40mm før jeg gikk til anskaffelse av en 111, hadde defintivt blitt totalt bomkjøp. Så en fyr på et fly med en lakserosa rem på en 40mm og det så bare helt crazy ut både i størrelse og farge :) Som noen sa over her, test ut en Radiomir 42mm eller kjøp et annet merke om originalstørrelsen føles for stor.
 
Vurderte en 40mm før jeg gikk til anskaffelse av en 111, hadde defintivt blitt totalt bomkjøp. Så en fyr på et fly med en lakserosa rem på en 40mm og det så bare helt crazy ut både i størrelse og farge :) Som noen sa over her, test ut en Radiomir 42mm eller kjøp et annet merke om originalstørrelsen føles for stor.

Det hadde nok uansett ikke blitt en lakserosa rem;)
Men jeg får nok holde meg til det som passer meg, så da blir nok resultatet som for Rousp.
Var innom Bjerke for å prøve, men de hadde ingen 42mm inne.
 
Det hadde nok uansett ikke blitt en lakserosa rem;)
Men jeg får nok holde meg til det som passer meg, så da blir nok resultatet som for Rousp.
Var innom Bjerke for å prøve, men de hadde ingen 42mm inne.

Jeg er ikke så inne i Panerai, men hvilke modeller finnes i 42mm?? For min del blir Pam i 44mm for stort, og jeg har av den grunn ikke brukt mye tid på å se på Panerai..! Dog ville nok 42mm vært midt i blinken når det kommer til størrelse:)