Panerai DNA og historie

Medlem
8. jan. 2008
Sted
Oslo / / Bergen
Det snakkes ofte om DNA og historie, når en nevner en Panerai modell.
Jeg har vært en Paneristi i over 10 år, og innrømmer gjerne at få modeller er direkte pene eller stilige, men det er det totale med en PAM som i sin tid appellerte til meg. Fascinasjonen av tilblivelsen, "hemmeligholdet" av de militære modellene, de ofte grove remmene, dimensjonene o.s.v.

En kjent fotograf og ikke minst en anerkjent Paneristi, Martin Wilmsen, viser noe av det som appellerer til mange av oss Paneristi.

Paneristi Public Forum: PAM372 vs PAM127...

Det er faktisk noen av de beste klokkebildene jeg noengang har sett!

Fiddy er rå!

Fantastiske bilder! +1

Jeg har vært paneristi i knapt ett år (har eid to paneraier så langt) og det som talte til meg vær det tidløse, stilrene designet. Det som viste seg å være en enorm bonus var at klokken fikk et helt annet utrykk når man endrer reimen. En Panerai kan brukes til ALLE settinger så lenge du kler på den riktige "sko".

Herlig, @BRIO1368

Den børstede kassen på Fiddyen tiltalte meg veldig da jeg var på jakt etter min Panerai, men jeg endte som kjent opp med 372. Av i hovedsak tre årsaker; Den polerte kassen (!), kasseformen, og ikke minst historikken - som jeg ble fullt klar over etter at WatchTime hadde en flott artikkel om opphavet. Jeg liker begge, men jeg angrer ikke.

Man kan si mye om hvorvidt den er pen eller ikke, men faktum er at dette er den klokken jeg har fått flest komplimenter for ute blant den gemene hop. Særlig den kvinnelige delen blant mine bekjentskaper lar seg begeistre over den enkle, rene formen og at skiven på en måte skifter farge fra sort til mørk grå til brun. Men remmen ble jeg aldri komfortabel med. Hverken av utseende eller komfort.

Eia den som kunne ta slike bilder ...

Redigert av en moderator:
Man kan si mye om hvorvidt den er pen eller ikke, men faktum er at dette er den klokken jeg har fått flest komplimenter for ute blant den gemene hop. Særlig den kvinnelige delen blant mine bekjentskaper lar seg begeistre over den enkle, rene formen og at skiven på en måte skifter farge fra sort til mørk grå til brun.

Eksakt min erfring med 005 også. Piker tok tak i håndleddet mitt og ga komplimenter - noe som aldri har skjedd med andre klokker. Og det i seg selv har jo en høy verdi:)

Herlig, @BRIO1368

Men remmen ble jeg aldri komfortabel med. Hverken av utseende eller komfort.

Enig. For meg er det kun 1039-lenka på pre-moon Speedyen min som er "vondere" å ha på enn min PAM111. Men f... heller, begge klokkene er beyond, så jeg lider meg igjennom det med et smil. :cool:

Redigert av en moderator: