Panerai GMT Ceramica

Medlem
22. aug. 2012
Leste i dag i det siste Bjerke Magasinet, det som følger med Kapital hver år på denne tiden, hvor det var en sykt kul helsort panerai. GMT Ceramica, med lenke.

Fant også en i Titan etter et søk på nettet.

Noen som vet eventuelt hvordan den holder seg med riper m.m? Noen som har noen gode live bilder av denne?

Såvidt jeg har forstått er det de ceramiske modellene innen radiomir-serien som har best kjeramisk kvalitet. Her har jeg hørt historier om folk som har kommet borti stål og andre materialer så hardt at de har blitt "hvit" ripe. Denne ripen har vært å rubbe bort, og rett og slett stålet som hadde blitt ripet, og ikke klokken.

Det er ganske utrolig om det stemmer.

Flotte ur, som barsker opp en ellers ganske dressy radiomir kasse:)

Keramiske modeller finnes hos flere produsenter. Personlig tror jeg keramiske urkasser er en "motegreie" som vil dø ut etter en tid......? Ihvertfall hos Panerai.
Tenker at en Panerai primært er et verktøy for tidangivelse og -måling. Derfor anbefaler jeg stål, og kun det.
Men jeg er innforstått med at det finnes personer som gjerne vil ha sitt verktøy i ulike edle og spesielle metaller, samt i stein. :)

Hej, inte helt säker på Panerai. Men har en Hublot i keramik, helt fantastiskt material. Nästan omöjligt att repa och det mesta går bort med "viskelær"

Har dock inte brukt den mycket i det sista, efter inköp av denna :)
F409B359-2471-4D09-8DED-8A409754EB98-9580-000005C7B617B690_zpse2d4e200.jpg