Panerai jomfru

Medlem
25. juli 2012
Sted
Lillehammer
Jeg kjenner en tiltagende interesse for Panerai men vet foreløpig veldig lite om merket. Hvor finner jeg god informasjon jeg kan lese meg opp på?

Hva kan være en god start for kjøp under 40K, og er det noen uskrevne regler for hva som er hot og hva som er not?

Jeg kjenner en tiltagende interesse for Panerai men vet foreløpig veldig lite om merket. Hvor finner jeg god informasjon jeg kan lese meg opp på?

Det finnes flere nettsteder du kan finne "all verdens" informasjon om historien, modellene, priser m.m.
Blant mange gode, er denne kanskje den eldste, største og beste: Paneristi.com - The Unofficial Resource For Officine Panerai

M.h.t. hva som er hot eller not, er det selvsagt delte meninger om.

Personlig synes jeg 40mm og titankasser er not. En PAM skal liksom være svær og synlig, så sats gjerne på en 44 eller 47mm. En Radiomir i 45mm er heller ikke feil.
Likeledes synes jeg at før en kjøper en PAM, bør en kjenne historien bak dette horologiske verktøyet. Hvorfor, hvordan og hvorfra.
Vær også klar over at med en PAM på armen, blir man også en del av et verdens-omfattende "broderskap",- faktisk! :D

Her på TS finnes det flere kunnskapsrike Paneristis, som mer enn gjerne deler sin kunnskap med deg, så spør i vei!

Med 40K kommer du langt.
Lykke til! :cool: