Trukket Panerai Luminor Submersible PAM 024

Medlem
3. april 2014
Sted
Viken
170AAA41-D70E-494C-BC97-CB27C07DDD76_zpslw6602o6.jpg

Jeg har to Paneraier. En PAM 111 og denne. Økonomien tillater ikke at jeg beholder begge, så en må ut. Klarer ikke bestemme meg, så lufter begge to for salg. Så får jeg se hvilken som evt blir solgt først - og da trekker jeg den andre fra salg. Veldig usikker så forbeholder meg retten til å trekke fra salg på impuls.

SPESIFIKASJONER
Modellnummer: PAM 024, F-serie (2003)
Verk: Panerai OP III (automatisk, basert på Valjoux 7750-P1)
Gangreserve: 42 timer
Kassediameter: 44 mm uten krone
Kassetykkelse: 15 mm
Avstand mellom lugs: 24 mm
WR: 30 ATM / 300m

HISTORIKK
Ny i 2003. Kjøpt av GG her på forumet.

BOKS OG PAPIRER

Inner-, ytterboks og manual, men ikke noe garantikort dessverre.
Forøvrig medfølger skrujern og plastbeskyttelsen til kassen.

TEKNISK/KOSMETISK TILSTAND

Klokken er brukt og har en del hairlines og merker. Ikke noe alvorlig, men den ser brukt ut. Jeg synes den røffe designen tåler dette svært bra, og i mine øyne er den pen! Glasset er ripefritt.
Skiven er har tritium-markører, men viserne er skiftet til luminova.
Jeg har hatt klokken inne til sjekk (og justering) hos Urmaker Sutterud, og innvendig er klokken i perfekt stand. Amplitude på over 300 og den er ren og pen i verket. Så denne trenger ikke service på mange år!

ANNET
Nydelig tritium-skive!
Denne klokken har IMHO den flotteste Panerai-kassen! 44mm er helt perfekt for en Panerai, og bærekomforten
er langt bedre enn på de langt tykkere 1950-kassene. Denne er 15 mm tynn, mot 1950-kassens lubne 18,5 mm, samtidig som formen på kassen gjør at klokken ligger bedre på håndleddet synes jeg.
Man kan se en nyanseforskjell i fargen på den gamle tritiumlumen på skiven og luminovaen på de nye viserne. Det er mulig å få relumet viserne til samme farge som markørene på skiven (fikk et tilbud på 1000 kr for denne jobben), men jeg har foreløbig valgt å la den være "as is".

BÆREREDSKAPER
Original gummirem og nylonrem, samt en kraftig vintage rem i mykt, lyst skinn. Veldig behagelig! Skal få tatt et bilde av remmene som følger med. Andre skinnremmer vist på bildene følger dessverre ikke med.

REFERANSER
Jeg har mange Good Guy-referanser fra tidligere handler, og tenker å fortsette den gode trenden. Se referanser her!

PRISANTYDNING OG OPPGJØR

Trukket
Standard TS-oppgjør: Betaling på konto før sending. Evt F2F Oslo på dagtid.
IMG_5543_zpsdrr5rmqb.jpg

IMG_5536_zpswnoeytn1.jpg

IMG_5533_zpszzbggr8g.jpg

1089AB39-1F3D-464D-A77D-414FD3A1A16E_zpsexafdy4f.jpg

Redigert: